دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 86637
منبع : خبرگزاری فارس

انتفاع اقتصادی شرط لازم برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی

قم نيوز : رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: برای این که امکان واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی فراهم شود، این پروژه‌ها باید دارای انتفاع اقتصادی باشند.
انتفاع اقتصادی شرط لازم برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی
انتفاع اقتصادی شرط لازم برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی
به گزارش قم نیوز محمود نوربخش با اشاره به بحث واگذاری پروژه‌های دولتی نیمه تمام اظهار کرد: این مساله به تبصره 19 قانون بودجه برمی‌گردد، براساس این قانون، پروژه‌هایی که دولت در حال اجرای آن‌ها است و امکان واگذاری دارند، باید براساس دستورالعمل‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی ادامه داد: دولت در قانون بودجه مشوق‌هایی را برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در نظر گرفت تا این پروژه‌ها واگذار شوند، اما با این وجود، فرآیند واگذاری پروژه‌های نیمه تمام، فرآیند سختی است، چون شرایط بازار به گونه ای نیست که بخش خصوصی راغب به ورود به بحث واگذاری پروژه‌های نیمه تمام بخش دولتی باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: برای این که امکان واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی فراهم شود، این پروژه‌ها باید دارای انتفاع اقتصادی باشند تا دولت بتواند از هزینه تکمیل یک پروژه نیمه تمام رهایی پیدا کند و بخش خصوصی هم بتواند با تکمیل آن، خدمات لازم را به مردم در آن پروژه ارائه بدهد.

نوربخش واگذاری پروژه‌های نیمه دولتی در رده ملی را ناموفق دانست و تصریح کرد: عوامل مختلفی دست به دست هم دادند که واگذاری این پروژه‌ها صورت نگیرد، با وجود این که منفعت اقتصادی پروژه‌های نیمه تمام دولتی در بخش ملی بیشتر از پروژه‌های نیمه تمام استانی است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjameo.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما