سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : 87640
منبع : خبرگزاری تسنیم

نام‌گذاری 26 خیابان و معبر شهر قم به نام شهدا مصوب شد

قم نيوز : عضو شورای شهر قم لایحه اخذ مجوز نام‌گذاری ۲۶ مورد اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری شوارع و معابر را مورداشاره قرارداد و گفت: تاکنون سه مورد شهدای مدافع سلامت در قم داشتیم که پیشنهاد می‌کنیم خیابانی تحت همین عنوان نام‌گذاری شود.
نام‌گذاری ۲۶ خیابان و معبر شهر قم به نام شهدا مصوب شد
نام‌گذاری ۲۶ خیابان و معبر شهر قم به نام شهدا مصوب شد
به گزارش قم نیوز سید مجتبی سبحانی ثابت در یکصدو چهلمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری به‌صورت زنده پخش شد، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته از سوی کمیسیون خدمات شهری پرداخت و اظهار داشت: این کمیسیون با مجموعه سازمان‌هایی همچون سازمان زیباسازی، سازمان پارک‌ها، کشتارگاه، آتش‌نشانی، پسماند و اداره کل تخلفات شهری در ارتباط است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم برگزاری 27 جلسه و جمعاً حدود 60 ساعت کاری از سوی این کمیسیون را مورداشاره قرارداد و گفت: بررسی اصلاحیه بودجه سال 98 در مناطق 8 گانه، اصلاحیه بودجه سازمان‌های خدمات شهری و بررسی تعرفه‌های سال 99 سازمان‌های خدمات شهری ازجمله اقداماتی بوده که در این کمیسیون انجام شدند.

وی ادامه داد: بررسی و رصد سرفصل‌های بودجه، پیگیری بودجه بوستان شهدای گمنام، پیگیری و اجرای ساماندهی میدان نبوت، پیگیری و ساماندهی میدان کهنه و کاروان‌سرای ملاحسین از دیگر اقداماتی بودند که در کمیسیون خدمات شهری به وقوع پیوست.

سبحانی ثابت با بیان مشکلات صنوف پرزباله ابراز کرد: چندین جلسه با سازمان پسماند و اتحادیه‌ها داشتیم تا مشکلات فی‌مابین حل شود، با توجه به تعطیلی صنوف با سازمان پسماند صحبتی داشتیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا با صنوف مشکلی نداشته باشند و تنشی بینشان ایجاد نشود.

عضو شورای شهر قم تأکید کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید بر کاشت درخت مثمر بود، در نتیجه رویکرد کمیسیون خدمات شهری نیز به سمت کاشت درختان مثمر و جلوگیری از کاشت درختان کم ثمر و بی‌ثمر رفت.

وی اشتغال زنان بی‌سرپرست را مورد تأکید قرارداد و گفت: با مدیرعاملان سازمان میادین، کشتارگاه، سازمان بوستان‌ها و مدیران کل کمیته امداد و بهزیستی جلساتی برگزار و مکانیسم اجرایی اشتغال این بانوان تعریف و شکل عمل احصاء شد اما با شیوع بیماری کرونا این کار متوقف شد.

سبحانی ثابت با اشاره به ساماندهی بازار کهنه و بازار نو عنوان کرد: جلسات خوبی با سازمان زیباسازی اطراف حرم مطهر و مدیرکل میراث فرهنگی داشتیم ولی اقدامی نشد، تا اینکه توافقنامه‌ای از استانداری آمده که به‌صورت مشارکتی ساماندهی و نوسازی این دو مکان انجام شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم اقدامات مجموعه شهرداری در مقابله با ویروس کرونا را مورداشاره قرارداد و افزود: با اقدامات خوبی که در راستای تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌ها از سوی مدیریت شهری انجام شد شاهد آن بودیم که در روز سیزدهم فروردین از تجمعات جلوگیری به عمل آمد.

وی مطرح کرد: در آستانه ورود به سال نو دو میلیارد تومان در اصلاحیه سال 98 و سه میلیارد تومان برای سال 99 برای مقابله با بیماری کرونا لحاظ شد.

سبحانی ثابت یادآور شد: رایگان بودن واگذاری قبر برای بیماران کرونایی و کمک‌هزینه درمانی این بیماران ازجمله اقداماتی بودند که انجام شد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در بارش‌های اخیر گفت: نقاط حساس با حضور معاونین خدمات شهری مناطق معین و مقرر شد؛ بخش اعظمی از این نقاط رفع و مقرر شد بخشی از این نقاط نیز در سال 99 رفع شوند.

وی لایحه اخذ مجوز نام‌گذاری 26 مورد اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری شوارع و معابر را مورداشاره قرارداد و گفت: تاکنون سه مورد شهدای مدافع سلامت در قم داشتیم که پیشنهاد می‌کنیم خیابانی تحت همین عنوان نام‌گذاری شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7p8v.jh8fei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما