پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 87684
منبع : خبرگزاری تسنیم

۲۰ هزار واحد صنفی قم در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه بر اساس اطلاعات واصله قریب به ۲۰ هزار واحد صنفی در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند گفت: انجام این کار رشد دو برابری را نسبت به روز قبل‌تر نشان می‌دهد.
۲۰ هزار واحد صنفی قم در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند
۲۰ هزار واحد صنفی قم در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: از 26 واحد صنفی که مجاز به رعایت پروتکل‌ها هستند تقریباً حدود 77 درصد در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه بر اساس اطلاعات واصله قریب به 20 هزار واحد صنفی در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند گفت: انجام این کار رشد دو برابری را نسبت به روز قبل‌تر نشان می‌دهد

وی با بیان اینکه محورکار تعاملی و گفت‌وگو با واحدهای صنفی و هیئت‌امنای بازار بوده است، افزود: پروتکل‌های مربوطه با توجه به وضعیت بیماری در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم اطلاع رسانی به شیوه‌های مختلف انجام و بازرسی‌ها و نظارت بر واحدهای صنفی به‌دقت انجام می‌شود، حتی جاهایی که لازم بوده با برخی از صنوف برخورد شده است.

غضنفری با بیان اینکه مسئولیت ثبت‌نام در سامانه سلامت به عهده اصناف و صمت است، افزود: در اطلاع رسانی برای ثبت‌نام در این سامانه از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما و گاهی نیز از شیوه‌های گشت استفاده کرده‌ایم تا همه صنوف در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه، با تأکید بر تشویق و ترغیب اصناف به ثبت‌نام در سامانه سلامت اظهار داشت: اتحادیه‌ها ملزم شدند که صنوف را با اشکال مختلف ترغیب و  تبلیغ و حتی تهدید به ثبت‌نام در سامانه سلامت کنند.

محمود سیجانی در مورد صنوف غیرمجاز و مراکزی که باید تعطیل باشند، گفت: یک تیمی مرکب از اماکن، تعزیرات و اتاق اصناف کار را پیش می‌بردند که در این زمینه با چالش‌هایی نیز روبه رو بودیم، همچنین بر اصنافی که ثبت‌نام کرده و رعایت پروتکل را داشتند نیز نظارت شد.

وی با تأکید بر ترغیب واحدهای صنفی به ثبت‌نام در سامانه سلامت گفت: از 35 هزار مجوزی که به صنوف داده‌شده حدود 20 هزار صنف ثبت‌نام انجام داده‌اند که حدود 51 درصد می‌شود که نشان می‌دهد نسبت به تعداد واحدهای صنفی دیگر، استان قم پیشتاز بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان دغدغه‌های حوزه اصناف عنوان کرد: بسیاری از این چالش‌ها از طریق مذاکره با اماکن حل می‌شد، امیدواریم در این زمینه هم به نقطه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcc0eq4.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما