پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 87689
منبع : خبرگزاری فارس

انجام عملیات مشترک مجموعه‌های فرهنگی در قم

قم نيوز : دبیر کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت معنوی قرارگاه کریمه اهل بیت از انجام عملیات مشترک مجموعه‌های فرهنگی استان قم خبر داد.
انجام عملیات مشترک مجموعه‌های فرهنگی در قم
انجام عملیات مشترک مجموعه‌های فرهنگی در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حبیب‌الله جلالی با اشاره به انجام عملیات مشترک مجموعه‌های فرهنگی استان اظهار کرد: در این عملیات مجموعه‌های فرهنگی استان قبل از اجرای برنامه‌هایشان طرح‌های خود را با یکدیگر در میان می‌گذارند تا از موازی‌کاری جلوگیری و تا حد ممکن هم‌افزایی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مشترک مبتنی بر اصول کارشناسی شده و در راستای رسیدن به اهداف کلان فرهنگی استان و با تعیین نقش برای همه مجموعه‌های فرهنگی تعریف می‌شود تا دستیابی به اهداف بزرگ با همکاری و نقش‌آفرینی مجموعه‌های فرهنگی استان میسر شود.

دبیر کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت معنوی قرارگاه کریمه اهل بیت با بیان اینکه مسؤولان مجموعه‌های فرهنگی استان در این شورا حضور دارند، گفت: جلسات مستمر با مسؤولان و نمایندگان آنها در مجتمع نور برگزار می‌کنیم و نقش آنها هر روز جدی‌تر و این هماهنگی‌ها هر روز بیشتر می‌شود تا به الگویی در سراسر کشور تبدیل شود و نهادهای فرهنگی این الزام را داشته باشند که با یکدیگر همکاری و هم‌افزایی حداکثری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه در برنامه‌های سازمان‌ها دخالت نمی‌شود بلکه سازمان‌ها برنامه خود را ارائه می‌دهند و به آنها کمک می‌شود تا با همفکری سعی کنند این برنامه‌ها را هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک‌ کنند.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه این اقدام با بودجه کمتر، خروجی بهتر به همراه دارد، گفت: بیش از ۱۰ نهاد فرهنگی استان قم مانند سازمان تبلیغات، اداره ارشاد، اداره اوقاف، دفتر تبلیغات، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، سپاه، جمکران، خادمیاران رضوی و... در این طرح همکاری می‌کنند و مسؤولیت کارگروه نیز با مدیرکل سازمان تبلیغات استان است.

وی با اشاره به هدف چنین عملیاتی گفت: هدف این اقدام هم‌افزایی، تجمیع انرژی نیروهای مردمی، نیروهای نخبگانی و نهادهای انقلابی بود تا انرژی‌ها هدر نرود و موازی کاری صورت نگیرد و بتوانیم مقابل این ویروس منحوس موفقیت و پیروزی را به دست آوریم.

دبیر کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت معنوی قرارگاه کریمه اهل بیت خاطرنشان کرد: قم با توجه به وجود مؤسسات، نهادهای فرهنگی، تبلیغی، تخصصی، حوزه علمیه و بسیاری از نهادهای دیگر و با وجود مسؤولان دلسوز فرهنگی، جایگاه خاصی در این مسئله دارد و در بسیاری از موارد رفتارها و عملیات در قم در شهرهای دیگر و به نوعی حتی در کشورهای دیگر الگوسازی و بهره‌گیری شده است.

 وی عنوان کرد: استغاثه و استمداد از امام زمان(عج) به مناسبت نیمه شعبان یکی از مهمترین پروژه‌هایی بود که پیگیری شد تا از داشته‌های انسانی که فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی و شیعه به خوبی از آن برخوردار است، استفاده شود در حالی که برخی کشورها دچار ضعف در این امر هستند که بسیاری از گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها گواه این مطلب است.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه باید بررسی شود که در کدام کشور در این فاصله کم به این اندازه نیروی جهادی بسیج شده است، گفت: جهادگران سلامت به درب خانه‌های مردم مراجعه می‌کنند، شناسایی و نیازسنجی انجام می‌دهند و البته رفع نیاز می‌کنند بنابراین باید به این سرمایه‌های معنوی توجه جدی شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchw-n6.23nq6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما