دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 877
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم خبر داد:

اتمام آموزش آمارگیران طرح سرشماری

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری قم گفت: آموزش آمارگیران در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن که از 16 مهرماه آغاز شده بود تا 28 مهر ماه به پایان می‌رسد.
اتمام آموزش آمارگیران طرح سرشماری
به گزارش قم نیوز، محمد جواد شاکر آرانی امروز با اشاره به تعداد آمارگیرانی که در دوره آموزشی ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: در این دوره آموزشی ۱۵۰۰ نفر از آمارگیران جوان در بازه زمانی ۱۲ روز آموزش می‌بینند.

وی افزود: ماموران سرشماری در قالب ۴۶ کلاس و بیش از ۷۰ ساعت با مهارت‌های لازم برای تکمیل فرم‌ها و پرسش نامه‌های آمارگیری آشنا می‌شوند.

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری قم با بیان اینکه دوره‌های آموزشی آمارگیری به صورت کارگاهی برگزار می‌شود، گفت: کار آموزان در طول دوره ۲۰ ساعت فیلم آموزشی را که امسال به همین منظور تدوین شده است مشاهده می‌کنند و سپس با شرکت در دو عملیات میدانی و شبیه سازی مناطق، برای شرکت در طرح آمارگیری آمادگی لازم را پیدا می‌کنند.

وی این برگزاری این دوره آموزشی را دومین دوره آموزشی سرشماری عنوان کرد و گفت: نخستین دوره آموزشی این طرح به مدت ۲ هفته برای ۶۶ نفر از مدرسان دوره عمومی در ۲۶ شهریورماه برگزار شد.

شاکر آرانی بیان کرد: در این دوره حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از متقاضیان آقا و خانم که از طریق سامانه ثبت نام متقاضیان مشارکت در سر شماری امور و نفوس و مسکن ۹۰ ثبت نام کرده بودند شرکت کردند و با توجه به میدانی بودن عملیات آمارگیری نیاز به نیروهای مرد بیشتر احساس می‌شد که در این راستا نام نویسی مجدد برای آقایان صورت گرفت.

وی عوامل اجرایی رده‌های آمارگیر، کارشناس گروه، کارشناس فنی، بازبین، کارشناس بازبین و معاون فنی برای اجرای طرح سرشماری استان قم را یک هزار و ۳۵۵ نفر عنوان کرد و ادامه داد: استان قم به ۸۱۶ منطقه جغرافیایی تقسیم شده است که هر کدام از مناطق شامل ۴۰۰ خانوار در شهر و ۳۸۰ خانوار در روستا می‌شوند که یک آمارگیر مسئولیت شناسایی و ثبت آنان را برعهده دارد.

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری قم خاطرنشان کرد: دوره آموزشی آمارگیران که از ۱۶ مهر آغاز شده بود تا ۲۸ مهر ماه به کار خود پایان می‌دهد و طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ از تاریخ دوم تا ۲۲ آبان ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود و نتایج تفصیلی آن در اردیبهشت ماه سال آینده در اختیار مسئولان، برنامه ریزان و عموم مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdcfiedcaw6de.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سارا زوار
با سلام حقوق بازبین بیشتره یا مامور سرشماری
لطفا جوابمو بدین