جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۱۱
کد مطلب : 87713
منبع : خبرگزاری تسنیم

معاون استاندار قم: نگاه کارشناسی در خرید تضمینی گندم باید حمایت از کشاورزان باشد

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: نگاه کارشناسی در خرید تضمینی گندم، باید حمایت از کشاورزان باشد تا تولیدکنندگان از فروش محصولات خود، دلسرد و ناامید نشوند.
معاون استاندار قم: نگاه کارشناسی در خرید تضمینی گندم باید حمایت از کشاورزان باشد
معاون استاندار قم: نگاه کارشناسی در خرید تضمینی گندم باید حمایت از کشاورزان باشد
به گزارش قم نيوز مهرداد غضنفری امروز در جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم در معاونت اقتصادی استانداری اظهار داشت: سال گذشته فاصله 40 درصدی بین گندم تولیدشده و خریداری‌شده وجود داشت که باید در این زمینه به آسیب‌شناسی بپردازیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم افزود: به فصل برداشت گندم و کلزا این دو محصول اساسی و موردنیاز کشور نزدیک می‌شویم و باید با حساسیت ویژه‌ای، روند خرید محصول از کشاورزان انجام شود.

وی بیان کرد: باید در جهت خرید تضمینی و تجهیز مراکز خرید برنامه‌ریزی شود، البته در استان قم، سیلوی مکانیزه‌ای وجود دارد و در ذخیره‌سازی اقدامات خوبی شکل می‌گیرد، وجود این سیلو، یک ظرفیت بسیار ارزشمند اقتصادی است و باید از آن استفاده کرد و با مدیریت و خرید محصولات با کیفیت فرآیند اقتصادی خوبی را برای استان رقم زد.

غضنفری عنوان کرد: جهاد کشاورزی نیز پیش‌بینی خوبی در میزان تولید 30 تنی گندم دارد که با روش‌های مدرن و مکانیزه درکشت محصولات و سخت‌کوشی کشاورزان امیدواریم محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان متحمل زحمات زیادی در تولید محصولات کشاورزی می‌شوند و در امنیت غذایی نقش مهمی دارند و در خرید تضمینی، قرار است دسترنج یک‌سال آن‌ها به فروش رسد، پس باید به بهترین نحو این محصولات خریداری و مبالغ آن به سهولت پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: نگاه کارشناسی در خرید تضمینی گندم، باید حمایت از کشاورزان باشد تا تولیدکنندگان از فروش محصولات خود، دلسرد و ناامید نشوند.

وی افزود: عوامل تشخیص در خرید تضمینی و ناظرین مشخص و برنامه‌ها و الزامات بهداشتی برای مراکز خرید تدوین‌شده است و باید این طرح، رصد شود تا مشکلی در روند خرید به وجود نیاید، همچنین محصولات باید با رعایت قانون خریداری و به‌موقع حمل شود تا درنهایت آردی با کیفیت عالی به تولید برسد.

غضنفری اظهار داشت: هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اصلی در خرید تضمینی جای تقدیر دارد، بانک کشاورزی نیز برای پرداخت مبالغ در خرید تضمینی اعلام آمادگی کرده است.

وی عنوان کرد: خرید تضمینی در سال گذشته به‌خوبی انجام شد، باید بتوان با نمایندگان کشاورزان گفت‌وگویی داشت و نظرات آن‌ها را برای بهتر شدن کار، مدنظر قرار داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم ادامه داد: کشاورزان باید به‌موقع در سامانه پهنه‌بندی ثبت‌نام کنند و ابهامات و مشکلات این سامانه رفع شود.

وی گفت: اقدامات نیروی انتظامی باید در عرصه نظارت بر روند خرید تضمینی باید مشخص باشد و نقش بازدارندگی در فروش محصول بیرون از استان قم و ممانعت از ورود و خروج گندم به‌طور شفاف تبیین شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmedc.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما