شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 87726
منبع : خبرگزاری فارس

توسعه طرح‌های آبخیزداری قم در سال 99

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به اینکه باید در خصوص وضعیت اجرای طرح‌های آبخیزداری استان ارزیابی لازم صورت گیرد، بر توسعه این طرح‌ها در سال جاری تاکید کرد.
توسعه طرح‌های آبخیزداری قم در سال 99
توسعه طرح‌های آبخیزداری قم در سال 99
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح‌های آبخیزداری استان قم بیان کرد: در این بازدید به اداره کل منابع طبیعی تکلیف شد نسبت به تقویت طرح های آبخیزداری اهتمام جدی داشته باشد.

وی با اشاره به وقوع سیلاب چند روز گذشته در اوایل جاده قم به اراک اظهار کرد: خوشبختانه با آمادگی نیروهای عمل کننده تلفات انسانی نداشتیم ولی نیاز داریم که اقدامات پیشگیرانه را در این منطقه در دستور کار قرار دهیم.

استاندار قم ضرورت اجرای طرح های پیشگیرانه در بالادست پردیسان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در سال جاری اداره کل منابع طبیعی طرح های خود را توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه طرح های اجرا شده در جلوگیری از جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب ها که می تواند شهر را تهدید کند موفق بوده است، یادآور شد: طرح های خوبی اجرا شده است ولی باید این طرح‌ها تقویت شود.

سرمست با بیان اینکه ارزیابی نقش طرح های آبخیزداری و توسعه این طرح ها در دستور کار است افزود: معاونت عمرانی و دیگر دستگاه‌های مسؤول باید درخصوص اجرای این طرح ها جلساتی داشته باشند و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: در احداث برخی از پروژه‌ها از جمله بیمارستان امام رضا پیش‌بینی‌های لازم نشده است و ضروری است که آسیب شناسی لازم صورت گرفته و مسیل‌های مورد نیاز در مطالعات جدید مد نظر قرار گیرد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: تاکید ما این است که در پروژه های جدید ملاحظات در خصوص موارد یاد شده با اولویت و دقت مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcjmaeo.uqea8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما