دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 87796
منبع : خبرگزاری فارس

دستور توقف 67 پروژه به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان

قم نيوز : معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: هرگونه ساخت و ساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می‌شود و بر همین اساس در سال 1398 دستور توقف 67 پروژه صادر شد.
دستور توقف 67 پروژه به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان
دستور توقف 67 پروژه به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان
به گزارش قم نیوز حسین صالحی در خصوص اقدامات و عملکرد واحد نظارت عالیه (ماده ۳۵) در سال 1398 و چشم انداز و برنامه‌های آن در سال 1399 اظهار کرد: در سال 1398 واحد نظارت عالیه از ساختمان‌های سطح شهر و استان قم بازدید مستمر به عمل آورده‌اند و بنا به گزارش‌های ارسالی 67 پروژه به دلیل تخلف در ساخت  و ساز و مقررات ملی متوقف شد.

وی افزود: از مجموع حدود 2 هزار و 500 پروانه صادر شده در سال 1398، تعداد 516 بازدید معادل حدود 24 درصد ساخت و سازهای فعال استان توسط ناظرین عالیه این اداره کل انجام شده است.

به گفته صالحی از سال گذشته استفاده از سازندگان مسکن و ساختمان دارای مجوز (مجریان ذیصلاح) نیز مورد تاکید بیشتر این اداره کل بوده و در دستور کار کنترل‌های نظارتی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کنترل و نظارت دقیق انجام خدمات مهندسی آزمایشگاه‌های فنی استان نیز یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته نظارت عالیه است که در این راستا فعالیت 2 مجری ذیصلاح و 1 آزمایشگاه به حالت تعلیق در آمده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این که این بازدیدها در سطح کل استان انجام شده است، اظهار امیدواری کرد: در سال 1399 بازدید از 600 پروژه در سطح استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3u97.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما