دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 88044
منبع : خبرگزاری فارس

وضعیت جامعه کارگری قم مطلوب نیست

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: وضعیت جامعه کارگری در استان مطلوب نیست و نیاز به کمک همه اقشار دارند.
وضعیت جامعه کارگری قم مطلوب نیست/ثبت نام 12 هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری
وضعیت جامعه کارگری قم مطلوب نیست/ثبت نام 12 هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی امروز با اشاره به وضعیت مستمری بگیران بیمه بیکاری در استان قم اظهار کرد: دو هزار و 150 مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان داریم که این رقم نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشت، همچنین در زمستان سال گذشته نرخ بیکاری در استان قم تک رقمی شد.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا از 20 اسفند تا یک اردیبهشت 12 هزار و 300 نفر در استان قم برای دریافت مستمری بیمه بیکاری ثبت نام کردند که هشت هزار و 950 نفر از این افراد، مشمول قانون کار بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: قرار است که دولت کمک پنج هزار میلیارد تومانی برای بیمه بیکاری را داشته باشد، در این راستا، افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری را در استان قم ثبت نام کردیم و منتظر ابلاغ در این خصوص هستیم.

کاویانی با اشاره به وضعیت کارگران ساختمانی در استان قم اظهار کرد: بحث ساماندهی این کارگران با توافق با شهرداری قم در حال انجام است.

وی ادامه داد: 7 هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته 500 هزار تومان برای کارگران ساختمانی استان تهیه شده است. کارفرمایان قمی هم بسته‌های معیشتی را بین کارگران خود تقسیم کردند، ولی با این وجود وضعیت جامعه کارگری در استان مطلوب نیست و نیاز به کمک همه اقشار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: 22 هزار کارگر ساختمانی در استان، بیمه شدند و مدیریت استان قم حامی قشر کارگر در این استان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdoz0j.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما