سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب : 88315
منبع : خبرگزاری تسنیم

سند جامع توزیع کمک‌های مالی به جامعه هدف در قم تدوین می‌شود

قم نيوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم گفت: تا دو ماه آینده، سند جامع توزیع کمک‌های مالی به جامعه هدف و گروه‌های اجتماعی در قم تدوین می‌شود.
سند جامع توزیع کمک‌های مالی به جامعه هدف در قم تدوین می‌شود
سند جامع توزیع کمک‌های مالی به جامعه هدف در قم تدوین می‌شود
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور  پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: دهم اردیبهشت امسال، اجرای تکلیف ستاد مقابله با کرونا بر عهده معاونت سیاسی گذاشته شد و کمیته اجتماعی و فرهنگی را با حضور اعضای کارگروه‌های تخصصی و نهادهای حمایتی با سه مأموریت تشکیل دادیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم افزود: کمیته صرفاً به کمک‌های مالی و حضور خیرین توجه ندارد و طبق تأکید ستاد مقابله با کرونا باید آثار منفی و تبعات اجتماعی و فرهنگی کرونا را نیز موردبررسی قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: این امر دغدغه مسئولان نظام است و در پساکرونا باید علاوه بر تأمین معیشت و اقتصاد جامعه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به کاستی‌ها و تبعاتی که ایجادشده است نیز توجه داشت.

سلیمان پور بیان کرد: در این نشست تصمیم گرفته شد آمار کمک‌ها در قالب فرم‌هایی تجمیع و به استانداری عرضه شود، همچنین دومین تصمیم این بود که سامانه بانک اطلاعات که کمیته امداد و هلال‌احمر آن را تهیه‌کرده است به‌عنوان سامانه پایه در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات از خیرین دعوت شد تا اطلاعات خود را در مورد نیازمندان و اقشار ضعیف ارائه دهند و به شناسایی گروه‌هایی که به دلیل عزت‌نفس در نهادهای حمایتی حاضر نمی‌شوند بپردازند و در چارچوب این سامانه قرار بگیرند تا در مورد کمک به آن‌ها، تصمیم‌گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم گفت: در سامانه جامع، باید در چارچوب بانک اطلاعات کمیته امداد قرار بگیریم و افراد در معرض آسیب در همه حوادث و وقایع و نه‌فقط برای کرونا برای آینده در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: تا دو ماه آینده، سند جامع توزیع کمک‌های مالی به جامعه هدف و گروه‌های اجتماعی در قم تدوین می‌شود، دراین‌باره گروهی مشغول مطالعه و پژوهش و پردازش اطلاعات هستند تا به تجمیع آمار و اطلاعات بپردازند و نیاز افراد مشخص شود.

سلیمان پور بیان کرد: برخی از خانواده‌های کرونایی اعلام کرده‌اند نیاز به کمک مالی ندارند براین اساس ما برای حمایت‌های مالی و درمان و مددکاری و پشتیبانی معنوی و عاطفی نیاز به نرم‌افزاری جهت تفکیک نیازها داریم.

وی عنوان کرد: دراین‌باره اقدامات خوبی انجام‌شده است و تا دو ماه آینده، سند جامع توزیع کمک‌های مالی به جامعه هدف و گروه‌های اجتماعی در قم تدوین می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم تصریح کرد: در دو ماه گذشته نیز با برگزاری جلسات مستمر نسبت به‌روزهای نخست در گروه‌های هدف موفقیت خوبی به‌دست‌آمده و با دقت این جامعه هدف، آنالیز شده است و با کمک کمیته امداد، همکاری‌ها منسجم شده است.

وی گفت: در این خصوص بخش عمده‌ای از هم‌پوشانی در روزهای ابتدایی رفع شده و خدمات خوبی در بخش کمک‌های ‌مالی و سبد معیشتی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcenx8v.jh8vzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما