چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 88358
منبع : خبرگزاری تسنیم

معاون استاندار: معارضات مسیر رودخانه قم برطرف می‌شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: یکی از مطالبات برگشت مسیر رودخانه به حالت اولیه است که برای جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی معارضات این مسیر برطرف می‌شود.
معاون استاندار: معارضات مسیر رودخانه قم برطرف می‌شود
معاون استاندار: معارضات مسیر رودخانه قم برطرف می‌شود
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی صبح امروز در جلسه شورای ترافیک که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت اصلاح مسیر رودخانه به‌منظور جلوگیری از سیلاب‌ها اظهار داشت: خوشبختانه از سال گذشته شاهد سال‌های پرآبی هستیم که یکی از مطالبات برگشت مسیر رودخانه به حالت اولیه است.

وی با بیان اینکه اصلاحات مسیر رودخانه منجر به انتقال ترافیک به سطح شهر می‌شود، ابراز کرد: باید پیش‌بینی‌ها برای انتقال 500 مترمکعب در ثانیه از مسیر رودخانه شود ولی شاهدیم که این حجم آب در پل آهنچی تا پل علیخانی به 200 مترمکعب می‌رسد که باید تغییراتی در این زمینه انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: انتهای سال گذشته هواشناسی پیش‌بینی سیل 400 مترمکعب آب در قم را می‌کرد که این موضوع با توجه به حجم آب انتقالی در مسیر رودخانه می‌توانست منجر به بحران شود.

وی با گلایه‌مندی از عدم تأمین پارکینگ در فروشگاه کوثر تصریح کرد: باید این فروشگاه تعهدی برای تأمین پارکینگ داشته باشد و نباید از منابع بیت‌المال و در مسیر رودخانه استفاده کند و مهلتی دوماهه به این فروشگاه برای تعیین تکلیف پارکینگ داده می‌شود.

بهشتی با تأکید بر اینکه مأموران ناجا ماشین‌های متخلف را جریمه کرده تا فروشگاه مجبور به تأمین پارکینگ شود، اضافه کرد: تاکنون فشاری به فروشگاه کوثر برای احداث پارکینگ نیامده است که باید در این زمینه آن‌ها را ملزم به تأمین پارکینگ کرد.

وی اجرای طرح جامع دوچرخه را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه امروز در استفاده از دوچرخه نگاه اقتصادی وجود دارد ولی باید با استفاده از ظرفیت‌های شهرسازی ترویج دوچرخه‌سواری در شهرها رخ دهد که این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه باید در استفاده از دوچرخه حداقل امنیتی در نظر گرفته شود تا مردم راغب به استفاده از آن شوند، یادآور شد: متأسفانه زیرساخت‌های ضعیف سبب بی‌رغبتی مردم در استفاده از دوچرخه شده است که باید در توسعه دوچرخه عدالت نسبی در مناطق شهری اتفاق بیفتد تا مردم تشویق به استفاده از دوچرخه شوند.

وی با انتقاد از عدم تأثیرگذاری برخی کارهای نمادین اظهار داشت: باید زیرساخت‌های استفاده از حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه در شهرها رونق پیدا کند و شهرداران مناطق شهری باید ملزم به ایجاد مکان‌های حداقلی برای استفاده از دوچرخه باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbwfbw.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما