چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : 88537
منبع : خبرگزاری مهر
عضو مجلس خبرگان:

افول همه مکاتب خود ساخته بشری امروز آشکار شده است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان گفت: امروز شرایط افول همه مکاتب خود ساخته بشری آشکار شده و بشریت دریافته تنها راه نجات و امینت واقعی، دین مبین اسلام است.
افول همه مکاتب خود ساخته بشری امروز آشکار شده است
افول همه مکاتب خود ساخته بشری امروز آشکار شده است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر سه شنبه در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، آیات جز ۱۸ قرآن کریم را مورد بررسی قرار داد و افزود: مهمترین موضوعی که در جز ۱۸ مورد توجه قرار گرفته آینده روشن جبهه مقاومت است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت نیازمند امید است که خداوند متعال وعده این آینده را داده است، افزود: مسلمانان و پیامبر اسلام (ص) بعد از هجرت از مکه به مدینه اگر چه مورد حمایت انصار بودند اما مشرکان نیز دست به دست هم داده و اقداماتی علیه مسلمانان انجام می‌دادند که آیه ۵۵ سوره نور نازل شد و وعده حاکمیت روی زمین و استقرار دین و پیروزی مسلمانان را داد.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام تصریح کرد: خداوند در آیه ۵۵ سوره نور چند وعده مهم به مؤمنان داده که اولین مورد حاکمیت روی زمین، دومین مورد نشر آئین حق به صورت اساسی و ریشه دار در همه مکان‌ها و سوم از بین رفتن همه زمینه‌های خوف و ترس و وحشت است که نتیجه این سه وعده عبادت آزادانه خداوند متعال در سراسر زمین است.

وی تحقق وعده الهی را دارای مراتبی دانست که عالی‌ترین مرحله آن، ظهور امام زمان (عج) است و افزود: پیامبر (ص) در مورد امام زمان (عج) فرموده‌اند که اگر یک روز از دنیا باقی مانده باشند خداوند این روز را چنان طولانی می‌کند تا مردی همنام من از خاندانم قیام کند و زمین را پر از عدل و داد سازد، همچنان که از ظلم و جور پر شده است.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی بیان کرد: آیه ۵۵ سوره نور مژده‌ای برای مستضعفان عالم است که پیروزی قطعی از آن جبهه مقاومت می‌باشد.

وی گفت: وعده خداوند به مؤمنان در سوره نور به کسانی داده شده که اولاً باورها و اعتقادات قوی داشته و به خداوند ایمان دارند و اهل انجام اعمال صالح، رفتار درست و ایستادگی در مقام عمل هستند که نتیجه بینش صحیح و رفتار صحیح پیروزی نهایی است.

این استاد تفسیر قرآن حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه برای تحقق دین، حاکمیت لازم است، افزود: نخستین وعده خداوند این است که شما حاکمین زمین می‌شوید و دوم اینکه دین شما کامل خواهد شد.

وی تصریح کرد: قبل از گسترش دین باید بسترها و ساختارها برای گسترش آن فراهم باشد که اینها در قالب حاکمیت دینی مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی گفت: امروز شرایط افول همه مکاتب خود ساخته بشری آشکار شده است و بشریت فهمیده تنها راه نجات و امینت واقعی، دین مبین اسلام است و اعتقاد به پیروزی نهایی، نوید بخش و پیروزی آفرین است.

وی اظهار داشت: امام باقر علیه‌السلام در مورد آیه «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» فرمودند آنها اصحاب امام مهدی (عج) در آخرالزّمان خواهند بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca0mna.49nae15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما