چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 8949

غرب نمی‌خواهد ایران در منطقه قدرت به دست آورد

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه نجف اذعان داشت: غرب نمی خواهد ایران در منطقه قدرت بدست آورد چرا که این موضوع موجب کوتاه شدن دست این کشورها از منافع اقتصادی آن ها در خاورمیانه می شود.
غرب نمی‌خواهد ایران در منطقه قدرت به دست آورد
به گزارش قم نیوز، علامه سید سامی البدری از علما و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف در نشست تخصصی بررسی اخبار حوادث آینده عراق و خاورمیانه بر اساس متون روایی و آینده پژوهی دینی اظهار داشت: مشکلاتی که در منطقه خاورمیانه به وجود خواهد آمد و موجب ایجاد التهاب و نگرانی در این منطقه می‌شود، از سوریه و اتفاقاتی که در این کشور خواهد افتاد نشأت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین و بارزترین نشانه‌های ظلم و نابرابری، زورگویی اقلیت بر اکثریت است؛ این بسیار مهم است که در سوریه یک اقلیت بر اکثریت ظلم کرده و خواهان به دست آوردن قدرت است.

سامی البدری همراهی ایران و سوریه را برای غرب پر خطر دانست و گفت: از مهم‌ترین دلایلی که غرب و بالاخص آمریکا به آن حساس شده و خواهان مبارزه با سوریه شده‌اند، این است که سوریه تنها کشوری بود که در جنگ ایران و عراق از ایران حمایت می‌کرد.

وی در ادامه افزود: آمریکا نمی‌خواهد بگذارد ایران در منطقه به قدرت دست پیدا کند، اینکه ایران و سوریه ارتباط نزدیک داشته باشند برای غرب بسیار خطرناک است.

پژوهشگر و محقق برجسته مهدویت حوزه علمیه نجف گفت: در میان نظام‌هایی که در منطقه وجود دارد، سال‌های قبل بررسی‌های زیادی انجام داده و به این نتیجه رسیده بودم که نظام‌های حاکم بر دو کشور عراق و سوریه از هم خواهد پاشید.

وی افزود: اتفاقی که در کشور عراق افتاد این بود که دولت و حکومت صدام به طرز بدی از هم پاشید و ظلم و استبداد وی تمام شد؛ البته این موضوع موجب سختی‌های فراوانی برای مردم عراق شد.

استاد حوزه علمیه نجف تاکید کرد: در ارتباط با سوریه اقلیت این کشور بر اکثریت ظلم کرده و بسیاری از کشورهای جهان با اقلیت مخالف همراهی می‌کنند.

سامی البدری اذعان کرد: غرب نمی‌خواهد ایران در منطقه قدرت به دست بیاورد چرا که این موضوع می‌تواند ضربه محکمی به منافع غرب در منطقه وارد کرده و موجب کوتاه شدن دست این کشورها از منافع اقتصادی آنها در خاورمیانه شود.

وی تاریخچه التهاب‌های ایجاد شده در منطقه را مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: نخستین موضوعی که در منطقه موجب التهاب شد و به نوعی دشمنی‌های فراوانی به وجود آورد، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به قدرت رسیدن ولایت فقیه در این منطقه بود.

استاد حوزه علمیه نجف تصریح کرد: غرب شناخت زیادی از قدرت ولایت فقیه داشت و می‌دانست که این موضوع می‌تواند موجب مخالفت‌های زیادی در منطقه با سیاست‌های استبدادی غرب شود، به همین دلیل غرب اقدام به مخالفت با ایران و سنگ اندازی در راه موفقیت انقلاب ایران کرد.

وی تمام موضوعات را متأثر از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: دومین موضوع که غرب را به وحشت انداخت، افزایش روز افزون قدرت حزب الله در لبنان بود. غرب این موضوع را برگرفته از ولایت فقیه در ایران می‌دانست و نسبت به آن موضع شدیدی گرفت.

استاد حوزه علمیه نجف افزود: تهدیدها در ارتباط با لبنان برای غرب زمانی خطرناک‌تر می‌شود که حزب الله لبنان در نبرد با اسرائیل، شکست سختی را به این رژیم وارد می‌آورد.

سامی البدری در پایان اذعان کرد: سومین عاملی که در این زمینه مهم بود و البته آن هم بی تأثیر از ایران نبود، برقراری حکومت شیعی در عراق بود. با به وجود آمدن حکومت شیعی در عراق، غرب برنامه‌های چند ساله خود در این کشور را با خطر مواجه دید و به دنبال ملتهب کردن فضا برای شکست سیاست‌های اسلامی شیعی است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.abwurhb99iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما