چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 8950
رکن الدینی خبر داد:

رقابت 641 نفر از در آزمون کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی از رقابت 641 نفر در آزمون کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی خبر داد.
رقابت 641 نفر از در آزمون کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدحسین رکن‌الدینی امروز با اشاره به گرایش‌های رشته معارف اسلامی دانشگاه معارف اسلامی اظهار داشت: اخلاق، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، قرآن و متون اسلامی و مبانی نظری اسلام از جمله گرایش‌های این رشته است.

وی خاطرنشان کرد: امکان تحصیل خواهران نیز در دانشگاه معارف اسلامی فراهم بوده و اکنون بیش از ۳۰ درصد دانشجویان دکترا در این دانشگاه را بانوان تشکیل می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی به پذیرش نخستین دوره پذیرش دانشجویان خواهر در سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: اکنون ۵۰ نفر دانشجوی خواهر در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰۱ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۹ نفر دانشجو در مقطع دکترا در حال تحصیل بوده که ۶۲ نفر از آنها در مقطع دکترا بورسیه هستند.

رکن‌الدینی از برگزاری آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی خبر داد و افزود: این آزمون در پنج گرایش انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، مبانی نظری اسلام، قرآن و متون اسلامی و اخلاق اسلامی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: ۶۴۱ نفر از متقاضیان در قالب آزمون کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که ۲۷۹ نفر از این تعداد مرد هستند.

معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد در دو مرحله برگزار می‌شود گفت: مرحله نخست آزمون کارشناسی ارشد زیر نظر سازمان سنجش برگزاری می‌شود و سپس ۱۰ تا ۱۵ نفر در هر گرایش با انجام مصاحبه پذیرفته می‌شوند.

وی یادآور شد: فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد این دانشگاه در صورت تمایل می‌توانند تدریس در دانشگاه‌ها را به صورت حق‌التدریس آغاز کنند و سپس زمینه جذب آنها فراهم می‌شود.

آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی ۲۴ شهریور با حضور داوطلبان در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.k0j2yt0nza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما