يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 89691
منبع : خبرگزاری تسنیم
رئیس کل دادگستری قم:

با افرادی که به دنبال قبح‌زدایی در شهر قم باشند قاطعانه برخورد می‌شود

قم نيوز : رئیس کل دادگستری استان قم گفت: باکسانی که بخواهند به دنبال منافی عفت و قبح زدایی در شهر قم باشند باقدرت برخورد می‌شود، عده‌ای به‌صورت تعمدی این شهر را با شهرهای دیگر اشتباه گرفته‌اند.
رئیس کل دادگستری قم: با افرادی که به دنبال قبح‌زدایی در شهر قم باشند قاطعانه برخورد می‌شود
رئیس کل دادگستری قم: با افرادی که به دنبال قبح‌زدایی در شهر قم باشند قاطعانه برخورد می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهارداشت: پرونده‌های مختلفی در محاکم به جریان افتاده و خاطیان مجازات شده‌اند، در این دوره تحول در دستگاه قضا که رئیس آن پرچمدار احیای حقوق عامه است، به دنبال پیگیری این اهداف هستیم.

وی با بیان اینکه در احیای بیت‌المال و حقوق عامه با کسی تعارف نداریم، گفت: مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند تا در احیای حقوق عامه با احدی تعارف نداشته باشد، مردم هر جایی با جرمی مواجه شدند مورد را به دادگستری گزارش دهند.

رئیس کل دادگستری استان قم بیان کرد: در دو ماه اخیر 3 سرقت مسلحانه در قم انجام گرفت که عوامل هر 3 سرقت دستگیرشده و برای عبرت‌آموزی سایر بزهکاران برخوردهای بسیار شدیدی با آن‌ها انجام خواهد گرفت.

مظفری ادامه داد: باکسانی که بخواهند به دنبال منافی عفت و قبح زدایی در شهر قم باشند باقدرت برخورد می‌شود، عده‌ای به‌صورت تعمدی این شهر را با شهرهای دیگر اشتباه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی از حوزه‌های علمیه انتظار دارد تا مقدمات اجرایی شدن فقه امامیه را در جامعه فراهم کند، بیان کرد: اجرای فقه علوی آرزوی بزرگ تمام علما و فقهای اسلامی در طول تاریخ بوده که با انقلاب اسلامی بستر لازم برای آن به وجود آمده است.

رئیس کل دادگستری استان قم عنوان کرد: امروز قضات ما به مراتب در زمینه شرایط علمی و دیگر شرایط واجد صلاحیت هستند، اگر مدیران اداری با کوتاهی خود سبب تضییع حقوق مردم شوند دستگاه قضائی به سراغ آن‌ها خواهد رفت.

مظفری گفت: فراهم شدن مقدمات اجرای فقه امامیه نیازمند همراهی علمای حوزه است، فقه اسلامی بزرگترین آرزوی دستگاه قضا بوده که تا به امروز مغفول بود اما برای این موضوع اقدامات جدی انجام شده است.

وی افزود: پرونده‌های متعددی در راستای احیای حقوق عامه در دادگستری قم به جریان افتاده و تا پایان دوره تحول در دستگاه قضایی اقدامات بزرگی در احیای حقوق عامه و مبارزه با فساد انجام خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه رشوه گرفتن یک قاضی با اصول اصیل اسلامی و اخلاقی در تناقض کامل قرار دارد، خاطرنشان کرد: کشف جرم در قوه قضاییه باید به‌وسیله ضابطین انجام بگیرد و در این زمینه مساله سرقت از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccseq4.2bqoo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما