پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 9064

وضعیت حمل و نقل عمومی بخش‌های قم مناسب نیست

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای اسلامی شهرستان قم از وضعیت سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی بخش‌های قم انتقاد کرد و خواستار برطرف شدن مشکلات این بخش شد.
وضعیت حمل و نقل عمومی بخش‌های قم مناسب نیست
به گزارش قم نیوز، علی قاسمی ورجانی با بیان اینکه باید به مسئله‎ ‎حمل‌و‌نقل در بخش‌ها توجه ویژه‌ای شود، اظهار داشت: متأسفانه سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی در بخش‌‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و‎ ‎اگر این ساماندهی صورت بگیرد، مشکلات حمل و نقل عمومی بخش‌ها نیز‎ ‎برطرف می‌شود‎.‎

وی با بیان اینکه شهر کهک یکی از مهم‌ترین شهر‌های استان قم محسوب‎ ‎می‌شود، تصریح کرد: ما تقاضا داریم که نظارت بیشتری بر وضعیت کرایه‌ها و‎ ‎وضعیت اتومبیل‌هایی که در این محور فعالیت می‌کنند، صورت گیرد‎.

رییس شورای اسلامی شهرستان قم ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از روستاهای این بخش مسیر دسترسی مناسبی هم ندارند، ساماندهی حمل و نقل عمومی بخش برای تسهیل امور روستاییان ضروری است.

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها در ادامه سخنان خود وضعیت حمل و نقل عمومی شهر قنوات را نیز نامناسب دانست و گفت: مسوولان شهر قنوات در حال حاضر در موضوع ساماندهی حمل و نقل با مشکلات زیادی مواجه هستند.

قاسمی اضافه کرد: انتظار مردم این است که هرچه سریعتر مشکلات این منطقه در حوزه حمل و نقل عمومی نیز برطرف شود تا نظارت بیشتری بر کرایه تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان قم افزود: در دیگر بخش‌های استان از جمله جعفرآباد، سلفچگان و خلجستان نیز وضعیت حمل و نقل عمومی چندان مناسب نیست و حتی در برخی از این بخش‌ها وضعیت از کهک و قنوات نیز بدتر است.

وی ضمن انتقاد از اتخاذ برخی از تصمیمات مقطعی و ناکارآمد در راستای بهبود این وضعیت ادامه داد: به نظر می‌رسد که مسوولان باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از نظرات و پیشنهادهای مسوولان بخش‌ها، نسبت به ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی این مناطق اقدام کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.inok49nwy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما

در کل کشور به دلیل عدم متولی خاص برای ساماندهی از یک طرف و وحود خودروهای بسیاری که در مسیرهای روستائی تردد مینمایند از طر ف دیگر این موضوع را به یکی از مشکلات حمل و نقل کشور تبدیل کرده است ولی در شهرستان قم با همت مسولین در حال حاضر با ورود سازمان تاکسیرانی جهت ساماندهی مسافر برهای شخصی شاهد ساماندهی مرحله ای هستیم که مرحله اول /ان شامل شناسائی رانندگان و بررسی صلاحیت ها و نصب بر چسب روی خودروها در حال انجام است .. مرحله بعد کنترل کرایه هاوتعویض خودروها ست و. نمود ان در مسیرهای روستائی مشحص است در صورت ادامه جدیتی که در حال حاضر وجود دارد استان قم عنوان اولین استان کشور خواهد بود که در بحث ساماندهی خودروهای شخصی موفق خواهد شد
سلام
کرایه اتوبوس داخل شهری و تاکسی در قم در شهریور ماه حداقل 30 درصد گران شده.اتوبوس از 150 شده 200 و تاکسی از حداقل کرایه 200 شده 300،در سایتها ندیدم اطلاع رسانی شده باشد،شما اطلاع رسانی کنید