يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 9094
سخنگوی شورای شهر قم:

سند راهبردی شهرداری قم تصویب شد

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، از تصویب و ابلاغ سند راهبردی شهرداری این شهر خبر داد.
مهندس حسن بختیاری، سخنگوی شورای شهر قم / عکس از: ایرنا.
مهندس حسن بختیاری، سخنگوی شورای شهر قم / عکس از: ایرنا.
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تصویب و ابلاغ سند راهبردی شهرداری قم از مصوبات مهم یکماهه اخیر شورای اسلامی شهر قم می باشد که نقشه راه شهرداری، اولویت ها و مسایل مهم آنرا مشخص و تبیین می کند.

وی، توجه به نظام برنامه ریزی، تفیض اختیارات و واگذاری و رویکرد مشارکتی برای ایجاد حرکتی در مدیریت شهری را، سه رویکرد مهم این سند عنوان کرد.

بختیاری ادامه داد: تحلیل وضعیت موجود شهرداری در قالب بررسی نقاط ضعف، قوت، فرصت ها و تهدیدها از موضوعات مهمی است که در این سند به آن پرداخته شده است.

بختیاری با اشاره به بیانیه ارزش ها در این سند تصریح کرد: پایبندی بر باورها مبتنی بر عقاید اسلامی، پایبندی به حفظ کرامت شهروندان و کارکنان، بحث عدالت در ابعاد شهری براساس مفاهیم علمی و کارکردی و پایبندی به اصول پذیرفته شده جهانی در اداره امور شهری متناسب با استانداردهای بومی، ملی و دینی از وظایف مهم شهرداری در سند راهبردی بشمار می آید.

وی همچنین با اشاره به بیانیه رسالت در این سند تاکید کرد: براساس این بیانیه شهرداری قم به عنوان گسترده ترین نهاد عمومی غیر دولتی و اجتماعی در مدیریت شهری در نظر گرفته شده است که تلاش می کند با توجه به تعالیم قرآنی و مکتب حیات بخش اهل بیت (ع) و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و بزرگان دین به منظور ارتقای سطح نشاط عمومی و زیست محیط شهری، ایمنی، آسایش و آرامش شهروندان تمام توان خود را در جهت تحقق جهان شهر شیعی قم به کار گیرد.

بختیاری اضافه کرد: بهره گیری از ارزش های اسلامی ایرانی در معماری و شهرسازی، جلب رضایت عمومی با به کارگیری مدیریت کارآمد دانش محور مبتنی بر خرد جمعی و مشارکت حداکثری مردم و نخبگان در تمام فعالیت ها برای توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن شهری از دیگر موضوعات مهم بیانیه رسالت در سند راهبردی شهرداری قم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بخش چشم انداز نیز در این سند مهم لحاظ شده است افزود: در چشم انداز سند راهبردی شهرداری، قم به عنوان شهری اسلامی، زیارتی، تاریخی، سیاحتی، ارایه دهنده الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، آرام، پاک، امن و مناسب برای حضور مشتاقان فراگیری معارف انسان ساز الهی معرفی شده است.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcd.n0n2yt0zoa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما