پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 91168
منبع : خبرگزاری فارس

ساخت چهار ایستگاه دائم مشارکت شهروندی

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم از ساخت چهار ایستگاه دائمی مدیریت پسماند خشک در سطح شهر قم خبر داد.
ساخت چهار ایستگاه دائم مشارکت شهروندی
ساخت چهار ایستگاه دائم مشارکت شهروندی
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع با اشاره به افزایش بودجه سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از سه میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۲۰ میلیارد تومان، اظهار کرد: در سال ۹۵ در یک روز ۷۱۹ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه در سالهای اخیر وضعیت اقتصادی موجب کاهش تولید پسماند از سوی مردم شده است، افزود: موضوع دیگری که در این مسئله اثرگذار بود تغییر نوع قرارداد با پیمانکاران از قرارداد حجمی به اعداد ثابت بود.

سامع با اشاره به وجود ۴۴ ایستگاه موقت مشارکت شهروندی در حیطه مدیریت پسماند، اضافه کرد: همچنین دو ایستگاه ثابت در سطح شهر راه‌اندازی شده و چهار ایستگاه نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه برای جمع آوری پسماند خشک در معابر استان قم ۲۴ خودرو به کارگیری می‌شود، ادامه داد: ۲۱ خودروی مخصوص هم به صنوف مراجعه می‌کنند و ۸۹ خودرو هم کار جمع‌آوری پسماند در شب را به عهده دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: از این تعداد ۳۱ خوردو همان ضایعاتی‌هایی بودند که در گذشته به صورت غیر قانونی به جمع‌آوری و انتقال زباله اقدام می‌کردند اما حالا ساماندهی شدند.

سامع با اشاره به فعالیت ۴۶ متصدی در غرفه‌های مشارکت شهروندی در سطح شهر، اضافه کرد: عموما متصدیان خانم‌هایی هستند که دغدغه و سواد محیط زیستی داشته و آموزش شهروندان را به عهده دارند.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جامع پسماند شهر قم، گفت: احداث تصفیه خانه کشتارگاه در سایت البرز از دیگر پروژه‌های حوزه پسماند در قم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevz8o.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما