شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 9192
اسماعیلی طبا خبر داد:

تالار مرکزی شهر قم در ابتدای سال آینده راه اندازی می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: تالار مرکزی شهر در دست احداث است که امیدواریم تا سه ماهه نخست سال ۹۲ برای استفاده هنرمندان این عرصه در اختیارشان قرار گیرد.
تالار مرکزی شهر قم در ابتدای سال آینده راه اندازی می شود
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی اسماعیلی طبا شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی قم که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه استان قم در زمینه زیر ساخت های هنری همانند عرصه تئاتر با کمبود هایی مواجه است افزود: تالار مرکزی شهر در دست احداث است که امیدواریم تا سه ماهه نخست سال ۹۲ برای استفاده هنرمندان این عرصه در اختیارشان قرار گیرد.
وی گفت: سالن تئاتر غدیر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت های استانداری قم و وزارت فرهنگ و ارشاد بازسازی و برای استفاده در اختیار هنرمندان این رشته قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی طبا همچنین عنوان کرد: شورای ساخت وحمایت تئاتر در استان قم تشکیل شده که یکی از وظایف این شورا رعایت عدالت در توزیع بودجه ها و اعتبارات به گروهای مختلف ئتاتر در سه سطح موجود است.

قم در تئاتر سبک خاصی دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه قم در زمینه تئاتر دارای سبک خاصی است افزود: استان قم در حقیقت آغازگر تئاتر آئینی در کشور بوده و این گونه از تئاتر در قم ریشه گرفته و به دلیل وجود پشتوانه های اعتقادی و همچنین محتوایی به اوج خود رسیده است.

اسماعیلی طبا با بیان اینکه هنر عجین شده با دین تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطبان دارد افزود: موضوع رابطه دین و هنرمند و عرصه تئاتر قم و در کل بحث هنر دینی در این استان به خوبی تجلی یافته است.

وی در ادامه اظهار داشت: اتاق فکر ئتاتر استان قم با حضور هنرمندان پیشکسوت در این زمینه ساماندهی خواهد شد که یکی از رسالت های این اتاق فکر، شناسایی نفاط ضعف و قوت تئاتر استان و آسیب شناسی این هنر در قم است.
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcc.oqoa2bqsila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما