شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 9195
سخنگوی شورای شهر قم:

سازندگان پارکینگ‌های طبقاتی تسهیلات می‌گیرند

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: بر اساس طرح کمیسیون برنامه و بودجه، شهرداری قم مکلف است به افرادی که اقدام به ساخت پارکینگ‌های طبقاتی می‌کنند ۵۰ میلیون ریال به ازای هر واحد پارک خودرو پرداخت کند.
سازندگان پارکینگ‌های طبقاتی تسهیلات می‌گیرند
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری با اشاره به تصویب طرح کمیسیون برنامه و بودجه قم در خصوص تشویق به ایجاد پارکینگ‌های عمومی ابراز کرد: بر اساس این طرح شهرداری قم مکلف است به افرادی که اقدام به ساخت پارکینگ‌های طبقاتی می‌کنند ۵۰ میلیون ریال به ازای هر واحد پارک خودرو پرداخت کند.

وی از تشکیل جلسه کمیته زیست‌محیطی شهری قم خبر داد و گفت: اعضای این کمیته شامل نمایندگان شهرداری، سازمان بازیافت، سازمان زیباسازی و فضای سبز و ادارات کل حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این کمیته تاکنون یک جلسه تشکیل داده و موارد مختلفی را مورد بررسی قرار داده است ضمن اینکه سه نفر از اعضای شورای شهر نیز در این کمیته عضویت دارند.

وی با بیان اینکه جلسات این کمیته با رویکرد حل مشکلات زیست محیطی استان قم تشکیل می‌شود، عنوان داشت: کمیته زیست ‌محیطی شهری قم از همه دستگاه‌ها می‌خواهد تا در راستای کاهش معضلات مربوط به محیط زیست قم گام بردارند.

بختیاری خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که به همین منظور تشکیل شد، فهرستی از مشکلات زیست محیطی قم تهیه و در مورد آنها بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: بحث ریزگردها با منشأ استانی دستور اصلی جلسه نخست این کمیته بوده است زیرا بخشی از این ریزگردها در قم با توجه به بنا شدن شهر در حاشیه کویر به وجود می‌آیند.

وی اضافه کرد: آلودگی‌های صوتی، توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش مصرف ظروف پلاستیکی، صنوف آلاینده، نخاله‌های ساختمانی، ساماندهی دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی و برق، فاضلاب و آب‌های سطحی در قم، استفاده از دوچرخه در حمل و نقل درون شهری، بازیافت و روش‌های بیولوژیک و نیز فرهنگ‌سازی در همه این امور از دیگر موضوعاتی هستند که کمیته زیست‌محیطی قم در آینده به آنها خواهد پرداخت.

بختیاری با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه گفت: از همه شرکت‌های غیر دولتی برای مشارکت در حل معضلات زیست محیطی قم دعوت خواهد شد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcf.1d1iw6dytgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما