شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 9197
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

بهار ۹۲ کام مردم قم شیرین می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با همت و تلاش مسئولان و مهندسان کشور کام مردم قم در بهار۹۲ شیرین شده و آب شیرین به قم می‌رسد.
بهار ۹۲ کام مردم قم شیرین می‌شود
قم نیوز، عبدالحمید توکلی‌بینا بیان کرد: پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم از طرح‌های مهر ماندگار استان قم و وزارت نیرو محسوب می‌شود که حفر تونل آن به عنوان بزرگ‌ترین تونل انتقال آب در خاورمیانه با ۵۶ کیلومتر طول، یک کار انحصاری در طرح‌های آبرسانی است.

وی اظهار کرد: حفاری این تونل عظیم از افتخارات پروژه‌های آبرسانی خاورمیانه است که اخیرا این طرح با حضور وزیر نیرو در الیگودرز به پایان رسید.

وی با تاکید بر اینکه پروژه آب رسانی به قم از سرشاخه‌های دز شامل دو بخش است، تصریح کرد: بخش اول این طرح حفاری تونل تا سد کوچری است که توسط اداره کل آب منطقه‌ای تهران به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه بخش دوم پروژه آب رسانی به قم شامل انتقال آب از سد گلپایگان تا قم است، اظهار کرد: این بخش شامل لوله گذاری، ساخت مخازن و تصفیه خانه است که توسط اداره کل آب منطقه‌ای قم اجرا می‌شود.

توکلی بینا می‌گیرد، تصریح کرد: این بخش تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم سریع‌تر به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه فکر و طرح پروژه انتقال به قم از سال ۱۳۳۷ کلید خورده بوده است، خاطرنشان کرد: به هر حال پس از این همه سال خوشبختانه حفاری این تونل به همت متخصصان داخلی کشور به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اقدامات پس از حفاری تونل را خروج دستگاه BTM و تاسیسات و عملیات لاینینگ برشمرد و تصریح کرد: با همت و تلاش مسئولان و مهندسان کشور کام مردم قم در بهار ۹۲ شیرین خواهد شد.

توکلی‌بینا با اشاره به زحمات فراوانی که برای انتقال آب به استان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ان‌شاءالله مردم همان گونه که تاکنون مصرف را مدیریت کرده‌اند، این کار را تداوم خواهند داد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdch.wnwt23nzqftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما