دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 9222

هزار کارت ملی هوشمند در استان قم تحویل داده شد

قم نيوز : قم نیوز، مدیر کل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه تاکنون بیش از ده هزار کارت ملی هوشمند در استان توزیع شده، گفت: توزیع کارت ملی هوشمند برای همه شهروندان قمی طی یک ماه آینده آغاز می شود.
هزار کارت ملی هوشمند در استان قم تحویل داده شد
قم نیوز ،طبق اظهارات ولی اله عسگری  امسال طرح صدور کارت ملی هوشمند به صورت پایلوت در استان قم آغاز می شود و در صورت موفقیت آمیز بودن طرح، اجرای سراسری آن برای همه مردم کشور آغاز خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال قم گفت: اقدامات اولیه این کار صورت گرفته و با تهیه دستگاه های مخصوص در هر ساعتی ۱۲ هزار کارت هوشمند برای شهروندان عزیز صادر خواهد شد. همچنین کارت ملی هوشمند برای ایرانیان خارج از کشور هم که دارای کارت شناسایی و شناسنامه ایرانی هستند نیز صادر شده است.

عسگری گفت: پیش بینی می شود که در سال های آتی ۷۵۰ هزار نفر بالای ۱۵ سال برای صدور کارت هوشمند به ثبت احوال مراجعه کنند که در آینده برای آنها نیز کارت هوشمند صادر خواهد شد. این طرح کارت ، هسته اولیه ورود به دولت الکترونیک است به‌طوری که با تحقق و اجرایی شدن این طرح همه خدمات به‌صورت غیرحضوری و با امنیت کامل اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به جایگزینی کارت ملی هوشمند به جای کارت ملی گفت: از مزایای این کارت شناسایی افراد، تصدیق هویت، امضای دیجیتال (برای انتخابات الکترونیک)، کارت سلامت، یارانه الکترونیکی، کارت بانکی و... می باشد؛ ضمن اینکه از جعل و سوءاستفاده از اسناد هویتی جلوگیری می‌شود.

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماموریت های اصلی این اداره کل پرداخت و گفت: یکی از ماموریت های اصلی این اداره ثبت وقایع حیاتی همچون فوت، تولد، ازدواج و طلاق می باشدکه توسط اداره کل ثبت احوال استان قم صورت می گیرد و برای ثبت به موقع وقایع حیاتی در استان مامورین این اداره در بهشت معصومه(س) و بیمارستان های استان حضور دارند تا این وقایع حیاتی به روز به ثبت برسد.

وی؛ انطباق اسناد هویتی و تابعیت ایرانیان، تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور، عملیاتی کردن طرح تحرک در قالب اهداف کلان و نگهداری و تکمیل گنجینه اسناد هویتی مشاهیر استان را دیگر ماموریت اداره ثبت احوال استان قم عنوان کرد.

انتهاي پیام/100/
https://qomnews.ir/vdcg.x9yrak9xxpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما