سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 9231
شهردار قم خبر داد

اسفندماه؛ حرکت آزمایشی نخستین منوریل ایران / ۷۵ درصد زیرساخت‌ها آماده است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با بیان اینکه مونوریل قم تا پایان امسال حرکت آزمایشی خود را آغاز خواهد کرد، گفت: زیرساخت‌های فاز نخست مونوریل قم در حال حاضر دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و کار احداث آن با جدید دنبال می‌شود.
اسفندماه؛ حرکت آزمایشی نخستین منوریل ایران / ۷۵ درصد زیرساخت‌ها آماده است
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری امروز در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه منوریل قم با اشاره به اجرای پروژه‌های مربوط به قطار شهری قم اظهار کرد: این طرح‌ها و نیز پروژه‌های مرتبط با حمل و نقل با توجه به اهمیتی که در کلانشهرها به ویژه در شهر بین‌المللی قم دارند همواره مورد توجه بوده‌اند.

وی افزود: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر به استان قم وارد می‌شوند بنابراین توجه به حمل و نقل درون‌شهری قم اجتناب ناپذیر است.

شهردار قم با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و حمل و نقلی قم خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها مونوریل است که در کنار پروژه مترو و طرح خطوط BRT و LRT در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: پروژه مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و هم‌اکنون نیز با جدیت به آن پرداخته می‌شود به طوری که پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

دلبری با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه اجرای مونوریل قم وجود داشت، گفت: متخصصان و کارشناسان خبره داخلی با وارد کردن فناوری مونوریل به ایران در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایران، گام بلندی در خودکفایی و پیشرفت کشور برداشته‌اند.

شهردار قم ابراز کرد: فاز نخست مونوریل قم به طول ۶.۸ کیلومتر در حال انجام بوده و پیشرفت خوبی نیز داشته است.

وی از برگزاری مناقصه فاز دوم این پروژه عظیم خبر داد و افزود: برنده این مناقصه نیز مشخص شده و هم‌اکنون اقدامات مطالعاتی این فاز در حال انجام است.

دلبری با بیان اینکه مراحل مطالعاتی فاز نخست مونوریل قم به طور کامل به اتمام رسیده است گفت: زیرساخت‌های طرح نیز هم‌اکنون دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است ضمن اینکه در خصوص تأمین ناوگان این طرح نیز پس از اعلام آمادگی شرکت‌های داخلی برای ساخت واگن‌ها، تصمیمات جدیدی گرفته شده است تا از طریق مهندسی معکوس، مابقی ناوگان تأمین شود.

شهردار قم اظهار کرد: استفاده از فضایی که در مسیر مونوریل قرار دارد هم در دستور کار مدیریت شهری قم قرار دارد و علاوه بر این با توجه به کمتر بودن هزینه احداث مونوریل نسبت به مترو، مزیت‌های زیادی برای مونوریل قم می‌توان برشمرد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مونوریل قم تا پایان سال جاری حرکت آزمایشی خود را آغاز خواهد کرد، گفت: این طرح جزو پروژه‌های مهر ماندگار بوده و با توجه به تأکیدات رئیس جمهوری امیدواریم فاز نخست طرح تا پیش از پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

دلبری افزود: اجرای مونوریل موجب رفاه و تسهیل رفت و آمد زائران شده و به پیشرفت عمرانی قم نیز کمک شایان توجهی خواهد کرد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcg.w9yrak9xqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما