سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 9236
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:

مونوریل قم در ساعت ۱۹ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته مونوریل قم توان جابه‌جایی ۱۹ هزار مسافر را در ساعت دارد.
مونوریل قم در ساعت ۱۹ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند
به گزارش قم نیوز، علی‌اکبر مجد حکمت امروز در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه منوریل قم با اشاره به ویژگی‌های فنی پروژه مونوریل قم ابراز کرد: فاز نخست این طرح به طول ۶.۸ کیلومتر در حال احداث بوده و هشت ایستگاه برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون سه ایستگاه از هشت ایستگاه در نظر گرفته شده در مراحل نهایی ساخت هستند و معماری ظاهری آنها به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه کار بتون ریزی و احداث ۲۵۵ ستون مونوریل قم به اتمام رسیده است، گفت: کار احداث مونوریل به سرعت در حال پیشرفت بوده و بر اساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده به پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیرهای مربوطه نیز در حال تولید بوده و شرکت پیمانکار نیز برای نخستین بار فناوری این تیرها را به داخل کشور منتقل کرده است.

حکمت با تاکید بر اتمام پروژه مونوریل قم در مدت زمان پیش‌بینی شده، بیان داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته مونوریل قم توان جابه‌جایی ۱۹ هزار مسافر را در ساعت دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: جابه‌جایی این حجم از مسافر مزیت بزرگی برای حمل و نقل درون شهری قم محسوب می‌شود ضمن اینکه با افزایش تعداد واگن‌ها می‌توان به جابه‌جایی ۸۰۰ نفر در هر مرتبه حرکت دست یافت.

وی بیان داشت: ایستگاه‌های مونوریل قم در دو طبقه احداث خواهند شد و امکانات رفاهی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است ضمن اینکه برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

حکمت با بیان اینکه رعایت اصول معماری اسلامی مبنای ساخت ایستگاه‌های مونوریل بوده است، گفت: در این زمینه هماهنگی‌هایی با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفته و در هر ایستگاه معماری اسلامی با توجه به ویژگی‌های شهر لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcb.fb9urhb50iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما