قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به احداث 300 چاه جذبی در سال گذشته از پلاک گذاری بیش از 3 هزار چاه جذبی در قم خبرداد.
احداث ۳۰۰ چاه جذب آب‌های سطحی از سال گذشته/ پلاک گذاری بیش از ۳ هزار چاه جذبی در قم
احداث ۳۰۰ چاه جذب آب‌های سطحی از سال گذشته/ پلاک گذاری بیش از ۳ هزار چاه جذبی در قم
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع با اشاره به ضرورت جذب آب به سفره‌های زیرزمینی به‌عنوان یکی از راهکارهای اساسی جمع‌آوری و دفع آبهای سطحی، اظهار داشت: علاوه بر انهار یکی از ضرورت‌های لازم تأکید بر مراقبت از چاه‌های جذبی است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: اقدام خیلی خوبی که در این رابطه انجام شده این است که تمام چاه‌های جذبی شناسنامه‌دار شدند.

سامع از پلاک گذاری بیش از ۳ هزار چاه جذبی خبر داد و تأکید کرد: چون معمولاً در اثر آسفالت‌های مجدد ممکن است ورودی چاه‌ها مسدود شده یا به فراموشی سپرده‌شده باشند در نقطه مناسب پلاک‌زنی شده‌اند که بر اساس شناسنامه مورد بازدید و مراقبت قرار بگیرند.

وی از وجود نزدیک به  ۴ هزار چاه جذبی در سطح شهر خبر داد و تأکید کرد: معمولاً جایی که عرض مناسب‌تری داریم احداث چاه جذبی انجام نمی‌شود چرا که گاهی ممکن است ریزش‌های داخلی داشته باشد و از استفاده خارج شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: عمق این چاه‌ها تا جایی است که لایه‌های مصنوعی و بافت متراکم را رد کند و به خاک طبیعی برسد که حدوداً در مرکز قم ۱۰ الی ۱۵ متر است.

سامع از ایجاد ۳۰۰ چاه جذبی در سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: در بعضی از مناطق به دلیل مسدود بودن یا کم‌عرض بودن کوچه‌ها نمی‌توانیم شبکه بدهیم و راه دیگری به‌جز چاه جذبی وجود ندارد.

وی با تأکید از مراقبت از این چاه‌ها، افزود: از آنجایی که این چاه‌ها نیاز به کف‌شکنی و احیا دارد شهرداری‌های مناطق باید بر این چاه‌ها نظارت داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تأکید کرد: در این مراقبت مردم و کارگران شهرداری نیز باید همراهی لازم را داشته باشند و زباله‌ها و خاکروبه‌ها را به داخل چاه‌ها هدایت نکنند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchkznw.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما