قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به تدوين سند نهضت مطالعه مفيد، اجرايي شدن اين سند را نيازمند همكاري و مشاركت جدي مجموعه دستگاه هاي فرهنگي استان دانست.
اجراي سند نهضت مطالعه مفيد نيازمند همكاري جدي دستگاه ها است
به گزارش قم نیوز، كرم رضا پيريايي تصريح كرد: وجود كتابخانه ها عمومي و شخصي متعدد با هزاران عنوان كتاب كه بخشي از آن را نسخ قديمي و با ارزش تشكيل مي دهند، همراه با آمار سرانه بالاي مطالعه و چاپ، قم را به يكي از استان هاي شاخص و برتر در اين امر صد در صد فرهنگي تبديل كرده است.
وي با اشاره به توسعه امكانات سخت افزاري مربوط به كتاب خواني در قم، از شناسايي ۳۳۰ فضاي كتابخانه ايي شامل كتابخانه هاي عمومي و غير دولتي در سطح استان خبر داد و افزود: ۵۷ مورد از اين فضاها با زير بنايي به مساحت ۲۹ هزار متر مربع تحت پوشش نهاد كتابخانه هاي عمومي استان اداره مي شوند.
پيريايي در ادامه با تاكيد بر لزوم احصاء دقيق وضعيت كتابخانه هاي استان، ساماندهي و ارتقاء وضع ساير كتابخانه هاي موجود استان را ياد آور شد و افزود: بحث بررسي و ساماندهي مشكلات كتابخانه هاي مهم از جمله كتابخانه آيت الله العظمي گلپايگاني در دستور جلسات آتي انجمن قرار خواهد گرفت.
وي همچنين با اشاره به تدوين سند نهضت مطالعه مفيد، ورود جدي دستگاه ها به امر ترويج كتابخواني را هدف اصلي اين سند دانست و افزود: اجرايي شدن اين سند فرهنگي در گرو همكاري و مشاركت جدي دستگاه هاي فرهنگي مسول است

انتهای پیام/115/
 
https://qomnews.ir/vdcc.iqoa2bq1mla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما