پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 9424
از ۶ آبان ماه:

پذیرش مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران آغاز می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: پذیرش پنجمین دوره تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران از ششم آبان‌ماه آغاز می‌شود.
پذیرش مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران آغاز می شود
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام محسن محدث هدف از فعالیت مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران را تربیت اساتید مورد نیاز مدراس علمیه خواهران سطح دو(کارشناسی) در دروس پایه و تخصصی دانست و افزود: پذیرش این دوره منحصر به طلاب فارغ‌التحصیل دوره عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در مناطقی است که با کمبود استاد مواجه هستند یا به مدارس علمیه سطح سه(کارشناسی ارشد) یا رشته مورد نظر دسترسی ندارند.

وی پذیرش دوره جاری را مختص رشته‌های کلام اسلامی،‌ فلسفه اسلامی و مطالعات اسلامی زنان دانست و اظهار کرد: ‌پذیرش برای رشته کلام اسلامی از همه استان‌ها به استثنای استان‌های قم، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، تهران، خوزستان، گلستان و همدان، رشته فلسفه اسلامی از همه استان‌ها به استثنای استان‌های قم و اصفهان و رشته مطالعات اسلامی زنان از همه استان‌ها به استثنای استان قم صورت می‌پذیرد.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: داوطلبان دوره تربیت مدرس به میزان چهار نیمسال از دروس تخصصی به انضمام حداقل ۱۵ واحد مهارت‌های مرتبط با تدریس را در مرکز تربیت مدرس می‌گذرانند و سایر دروس این دسته از داوطلبان در شهر محل سکونت یا نزدیک‌ترین شهری که مدرسه علمیه سطح سه دارد به صورت حضوری، نیمه‌حضوری یا غیرحضوری ارائه می‌شود.

وی هدف از برگزاری دوره‌های تربیت مدرس را تربیت اساتید متبحر و مستعد دانست و افزود: به همین دلیل اساتیدی که علاوه بر احراز شرایط اختصاصی، مجوز سابقه تدریس داشته باشند در اولویت پذیرش خواهند بود.

حجت‌الاسلام محدث ظرفیت پذیرش نهایی در هر یک از سه رشته کلام اسلامی، فلسفه اسلامی و مطالعات اسلامی زنان را ۱۵ نفر ذکر کرد و ادامه داد: ظرفیت پذیرش از هر مدرسه علمیه در هر رشته یک نفر است و دانش‌آموختگان موفق این دوره به عنوان مدرس رسمی حوزه‌های علمیه خواهران معرفی خواهند شد.

وی زمان ثبت نام از داوطلبان شرکت در آزمون ورودی این دوره را از ۶ تا ۱۸ آبان ذکر کرد و گفت: مدارس علمیه خواهران دفترچه راهنمای پذیرش و فرم‌های مربوطه را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند و پس از تکمیل فرم‌های پیوستی و تحویل مدارک درخواستی از داوطلب و بررسی اولیه و رفع نواقص، پرونده مورد نظر را با پست پیشتاز به مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران ارسال می‌نمایند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdca.unok49nyy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما