شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 94449

بیمه همگانی حوادث طبیعی از آغاز 1400 اجرایی می شود

قم نيوز : رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان قم از آغاز اجرای بیمه همگانی حوادث طبیعی از ابتدای سال آینده و با دریافت سهم مردم در این طرح همگانی و اجباری از طریق قبوض برق خبر داد.
بیمه همگانی حوادث طبیعی از آغاز 1400 اجرایی می شود
بیمه همگانی حوادث طبیعی از آغاز 1400 اجرایی می شود
به گزارش قم نیوز علی قطبی امروز با اشاره به قرار گرفتن کشورمان در بین 10 کشور حادثه خیز جهان بیان کرد: ایران در سال 2019 میلادی، بالاترین خسارت ها را در سیل و در بین کشورهای جهان داشت.

وی افزود: از سال ها قبل بحث تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی برای همه املاک سراسر کشور مطرح بوده است و خوشبختانه این بیمه همگانی از ابتدای سال 1400 اجرایی و همه خانه ها در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله و سیل تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان قم با بیان این که  همه املاک سراسر کشور که دارای کنتور برق هستند زیرپوشش این بیمه همگانی قرار می گیرند اضافه کرد: سهم مردم در این بیمه از طریق قبوض برق واصل خواهد شد.

قطبی ادامه داد: در این طرح، 50 درصد حق بیمه توسط دولت و 50 درصد دیگر توسط خود مردم تأمین خواهد شد.

وی در عین حال با ابراز نگرانی از عدم گسترش پوشش بیمه ای ساختمان های اداری در استان گفت: متأسفانه تعداد کمی از ساختمان های اداری قم زیرپوشش بیمه قرار دارند، در حالی که مدیران دستگاه های اجرایی می توانند با اقدام به بیمه مسؤولیت و بهره مندی از تخفیف های مناسب، نسبت به استفاده بهتر از خدمات بیمه ای اقدام کنند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان قم همچنین تعداد بیمه های موجود در سطح استان را 20 شرکت خصوصی بیمه و همچنین بیمه ایران اعلام و ابراز امیدواری کرد با اجرای خوب طرح صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی برای املاک شخصی مسکونی، این طرح در مرحله بعدی بتواند به پوشش بیمه ای ساختمان های تجاری در برابر حوادث طبیعی نیز بپردازد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhxeh.uqexxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما