قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس آمار‌های رسمی در دی‌ماه سال جاری، این استان از حیث ارزش ریالی کشفیات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.
قم رتبه دوم کشور در امر مبارزه با قاچاق را کسب کرد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در همین رابطه طی این مدت ۵۲۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون و صدهزار ریال ارزش کشفیات استان در موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز بوده است.

او افزود: عملکرد ۱۰ماهه استان (از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه) در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز قابل قبول است و بر اساس پایش انجام‌شده، قم توانسته است رتبه پنجم کشور را در این راستا به دست آورد.

او ادامه داد: طی مدت یاد شده ارزش کشفیات استان قم در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۶۳۰ میلیارد و ۷۴۶میلیون و ۶۹۶ هزار ریال بوده است.

سیجانی گفت: بازرسان دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قم، با استفاده از توان حداکثری به میدان آمدند و با انجام گشت‌های مستمر این موضوع را رصد می‌کنند.

او بیان کرد: تحقق راهبرد جهش تولید بدون مبارزه جدی با قاچاق به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد و به همین دلیل، مسئولان استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و قضایی، رسیدگی به این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دادند که نتیجه آن در رتبه مناسب استان در امر مبارزه با قاچاق نمایان شده است.

درمجموع ۳۶هزار و ۳۹۳ واحد صنفی مجوز دار در استان قم وجود دارد که ۲۱هزار و ۴۹۳ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۹۰۰ مورد آن تولیدی و فنی است و سازمان صمت استان با همکاری اتاق اصناف و دیگر نهاد‌های مسئول بر نحوه عملکرد آن‌ها نظارت دارد.

همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgun9y.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما