شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 94591

تحقق سرانه آموزشی نیازمند 1000 میلیارد تومان بودجه

قم نيوز : مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم از نیاز استان به حداقل یک هزار میلیارد تومان برای رسیدن به میانگین سرانه آموزشی در کشور خبر داد.
تحقق سرانه آموزشی نیازمند 1000 میلیارد تومان بودجه
تحقق سرانه آموزشی نیازمند 1000 میلیارد تومان بودجه
به گزارش قم نیوز حسن پورگلیان با بیان این که مشکل اولیه استان برای تأمین سرانه آموزشی، دسترسی به زمین است خاطر نشان کرد: این مسئله به همراهی اداره کل راه و شهرسازی و همچنین شهرداری و شورای شهر نیاز دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود 4 مقطع آموزشی شامل دبستان اول و دوم و همچنین متوسطه اول و دوم و البته در نظر گرفتن دو جنسیت دختر و پسر، می توان چنین نتیجه گیری کرد که هر محله شهری حداقل به 8 فضای آموزشی حداقل 2 هزار متری نیاز دارد که البته در این محاسبه، مواردی مانند آموزشگاه های فنی و حرفه ای و یا آموزش استثنائی و مانند آن هم لحاظ نشده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم ادامه داد: بنابراین هر محله شهری، حداقل به 16 هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد که باید تأمین شود.

وی با ابراز تأسف از این که بحث تأمین فضای آموزشی در مسئله الحاق اراضی شهری به امری رهاشده تبدل شده است اظهار کرد: در شرایط فعلی و در قم، نواحی و یا حداقل محله هایی مانند بلوار غدیر، شهرک انسجام، محدوده میدان جوان، محدوده شمال محور 15 خرداد تا کمربندی، محدوده اراضی شرقی محور جمهوری، شهرک صادقیه و بلوار دانش، حد فاصل خیابان کلهری تا بلوار پیامبر اعظم (ص) و همچنین حد فاصل سوم خرداد تا شهر فاطمیه از جمله مواردی است که با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است و 8 فضای آموزشی لازم در آنها باید تعیین تکلیف شود.

پورگلیان با بیان ضرورت آسیب شناسی کمبود فضای آموزشی در برخی محله های قم تصریح کرد: نهادهایی که در زمین در اختیار دارند، بعضا بیان می کنند که فعلا در این مناطق و نواحی، زمینی برای کاربری آموزشی وجود ندارد که البته این امر نیاز به آسیب شناسی جدی دارد تا دیگر محله ها و مناطق در آینده با این مسئله رو به رو نشوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم در ادامه به لزوم طرح تفصیلی در مناطق شهری اشاره و اذعان کرد: قاعدتا همه محله ها و مناطق شهری باید دارای طرح تفصیلی باشد تا ضمن آن که بحث شوارع و فضای سبز در آن ها لحاظ می شود، مشخص شدن فضای آموزشی نیز مورد توجه قرار گیرد.

پورگلیان ابراز امیدواری کرد که مسؤولان ذیربط در استان قم بر اساس یک برنامه ریزی مشخص در همه محله ها، نواحی و مناطق استان، ضمن تعیین زمین های مورد نیاز، نسبت به تأمین و تملک آن ها برای تأمین سرانه آموزشی دانش آموزان استان اقدام کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchzmnw.23nkwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما