سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 94658

«موسوعة التاریخ الاسلامی» به چاپ چهارم رسید

قم نيوز : «موسوعة التاریخ الاسلامی» نوشته آیت‌الله محمدهادی یوسفی غروی و نشر مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی به چاپ چهارم رسید.
«موسوعة التاریخ الاسلامی» به چاپ چهارم رسید
«موسوعة التاریخ الاسلامی» به چاپ چهارم رسید
به گزارش قم نیوز کتاب ارزشمند «موسوعة التاریخ الاسلامی» بعد از گذشت دو سال به علت درخواست فراوان فرهیختگان و مخاطبان مختلف، برای چهارمین بار در هشت مجلد به زیور طبع آراسته شد.

اثر حاضر به قلم آیت‌الله محمدهادی یوسفی غروی، محقق و استاد حوزه علمیه، نگاشته شده و در بردارنده گزارشی تاریخی تحلیلی از وقایع و حوادث عصر پیامبر(ص) و حضرات معصومین(ع) است.

این مجموعه که به زبان عربی نگاشته شده است یک دوره کامل تاریخ اسلام از نگاه اهل بیت(ع) به همراه تحلیل و بررسی دقیق است.

استفاده از منابع تاریخی اولیه و اصیل، پایه قرار دادن روایات اهل بیت علیهم السلام به عنوان شاخص‌ترین منبع تاریخی شیعه، عرضه تاریخ تحلیلی با رویکرد هماهنگی گزاره‌های تاریخی با قرآن کریم، جایگاه پیامبر اکرم و ائمه (علیهم السلام) و حکم عقل و توجه تام به حکم عقل و ارائه تصویری روشن از حقائق تاریخی در نمایی تحلیلی از جمله ویژگی‌ها و امتیازات موسوعة التاریخ الاسلامی است.

پرهیز از قضاوت یک سویه و دخالت دادن افکار و آراء مذهبی و سیاسی در عرضه حقایق تاریخی، اعتماد بر گزارش‌های تاریخی صحیح و بررسی رجال واقع در سند‌های روایات و نصوص تاریخی و پرهیز از روایات متعارض و متناقض همچنین نگارش تاریخ اسلام به زبان گویا، روان و علمی از ویژگی‌های دیگر این اثر ارزشمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbw0b9.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما