يکشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 95478

تجربه یک تحویل سال متفاوت در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت امروز در لحظه تحویل سال 1400 با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضور یافته و در کنار دعا برای تعجیل در فرج امام عصر(عج)، برای ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا هم دعا کردند تا باز هم بتوانند مثل گذشته در کنار خیل عظیم مشتاقان به این بارگاه قدسی مشرف شوند.
تجربه یک تحویل سال متفاوت در حرم حضرت معصومه(س)
تجربه یک تحویل سال متفاوت در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز سال 1399 سال سخت و پرفرازونشیبی بود و در کنار تمام مشکلاتی که ویروس منحوس کرونا برای آحاد مردم ایجاد کرد، شاهد صحنه‌هایی درخشان از سوی جهادگران عرصه سلامت و همچنین مردمی بودیم که در حد توان توانستند با مواسات و همدلی به یاری قشر مستضعف بشتابند.

1399، سالی مملو از تلخی و شیرینی‌ بود که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و مردم این مرزوبوم در آزمون‌های بزرگ این سال پیروزمندانه و سربلند بیرون آمدند اما برخی که وعده‌های شیرین داده بودند کام ملت را تلخ کرده و نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند.

حرم بانوی کرامت نیز در سال 1399 علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پذیرای زائران و مجاورانی بود که این بارگاه شریف را به‌عنوان پناهگاه خود دانسته و در فراز و نشیب‌های زندگی برای تسکین آلام خود به این مضجع شریف مشرف شدند.

حرم حضرت معصومه(س) با اجرای چندین مرحله مساوات و همدلی مؤمنانه نسبت به اقشار آسیب‌دیده از این ویروس منحوس کرونا نشان داد نسبت به قشر مستضعف بی‌تفاوت نیست و در حد توان و وسع خود توانست برگ زرینی دیگری به خدمات خود اضافه کند.

افرادی که دوست دارند سال جدید خود را در یک فضای معنوی آغاز و هم‌زمان با تحویل سال جدید احوال خود را دگرگون کنند اکنون در حرم مطهر بانوی کرامت حضور یافته‌اند، لحظاتی پیش سال 1400 آغاز شده و حاضرین در هم آغاز سال جدید را با حفظ فاصله به یکدیگر تبریک می‌گویند.

در مراسم امروز بر خلاف سال‌های گذشته با جمعیت محدودی در حرم مطهر مواجه بودیم که این محدودیت هم به احترام جهادگران عرصه سلامت و برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بود.

زائران و مجاوران در ابتدایی ترین لحظات سال 1400 در گوشه و کنار صحن‌ها به راز و نیاز مشغول هستند تا بتوانند در این لحظات حساس از فضای معنوی بهره‌مندی کافی را داشته باشند.

ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در کنار دعا برای تعجیل در فرج امام عصر(عج)، برای ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا هم دعا می‌کنند تا باز هم بتوانند مثل گذشته در کنار خیل عظیم مشتاقان به این بارگاه قدسی مشرف شوند.

امروز ویژه برنامه تحویل سال جدید، در حرم بانوی کرامت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌‍الله فرحزاد کارشناس مذهبی رسانه ملی به ایراد سخن پرداخت و زیارت آل یاسین توسط عباس حیدرزاده و بعد از نماز ظهر و عصر نیز دعای توسل توسط حاج رضا عاصی قرائت شد.

قرائت قرآن توسط قاسم مقدمی و همچنین اجرای گروه تواشیح میعاد از دیگر برنامه‌های مراسم تحویل سال جدید در حرم بانوی کرامت بوده است.

این برنامه به صورت زنده از صفحات اختصاصی آستان مقدس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به نشانی astanqom@ پخش و همچنین بخش‌هایی از آن از شبکه استانی نور منعکس شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc40qo.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما