يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : 95761

ساماندهی محله اسماعیل آباد و چهل اختران قم در دستور کار است

قم نيوز : معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ساماندهی محله اسماعیل آباد قم و همچنین پروژه امامزاده چهل اختران بر اساس مصوبات و طرح های جدید خبر داد.
ساماندهی محله اسماعیل آباد و چهل اختران قم در دستور کار است
ساماندهی محله اسماعیل آباد و چهل اختران قم در دستور کار است
به گزارش قم نیوز مهدی عبوری که عصر امروز در نشستی با استاندار قم سخن می گفت با اشاره به طرح ساماندهی محله اسماعیل آباد قم بیان کرد: طرحی از چند ماه قبل از سوی برخی دستگاه های اجرایی قم درباره ساماندهی این محله آماده شد که این طرح مراحلی را هم طی کرد و البته با پیگیری های نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا جا به جایی خانوارهای ساکن در این محله در آینده ای نزدیک محقق شود.

وی افزود: تأمین زیرساخت های لازم برای ساماندهی این محله با شرکت بازآفرینی شهری و البته با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استانداری قم و وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین درباره پروژه ساماندهی محله های اطراف امامزاده چهل اختران قم نیز خاطرنشان کرد: این طرح در ۱۰ سال گذشته برخی مراحل خود را پشت سر گذاشته و تملکاتی هم در این زمینه صورت گرفته است، اما با توجه به حجم وسیع آن، هنوز همه تملکات لازم به سرانجام نرسیده و از این رو درباره این پروژه، اصلاح طرح فعلی و تهیه طرح جدید در دستور کار قرار گرفته است.

عبوری در عین حال اظهار کرد: طبق دستور استاندار قم مقرر شده تا در یک ماه آینده، معاونت عمرانی استانداری قم، شهرداری و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان تدابیر لازم را برای ساماندهی محله اسماعیل آباد و همچنین پروژه چهل اختران دنبال کنند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که درباره پروژه امامزاده چهل اختران و ساماندهی محله های اطراف آن، طرح فعلی به یک سوم سهم دولت و شرکت بازآفرینی شهری ایران، یک سوم سهم استانداری و همچنین یک سوم سهم شهرداری قم اشاره دارد، اما طولانی شدن پروژه و افزایش هزینه ها سبب شد تا اصلاح این طرح در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzqnw.23nm-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما