شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 96229

سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی به صفر رسید

قم نيوز : رئیس اتاق بازرگانی استان قم گفت: ۷۶۰ کارت بازرگانی فعال صادرات و واردات در استان وجود دارد که با بازرسی‌های گسترده، سوءاستفاده از این کارت‌ها در قم را به صفر رسیده است.
سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی به صفر رسید
سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی به صفر رسید
به گزارش قم نیوز ابوالفضل خاکی با اشاره به برخی از اقدامات اتاق بازرگانی در حمایت از فعالان اقتصادی اظهار داشت: نام‌گذاری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، هدف‌گذاری مشخصی را در توسعه اقتصادی و رفع مشکلات فراروی مسئولان و متولیان قرار می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم افزود: اتاق بازرگانی سراسر کشور و قم، همراه با مدیران استانی نهایت کمک‌ها و همدلی را در شرایط کرونایی داشته است، به‌خصوص در مقاطع مختلف، با همراهی تشکل‌های مختلف در واردات و تهیه ماسک و کالاهای سلامت‌محور در تأمین نیاز داخل، موفق بوده‌ایم.

وی حضور خیرین را زمینه‌ساز مشارکت‌های مالی در حمایت از اقشار ضعیف دانست و ابراز کرد: اعضای اتاق بازرگانی در دوران شیوع کرونا، بیش از 4 میلیارد تومان به افراد آسیب‌دیده کمک کردند.

خاکی عنوان کرد: همچنین با کمک خیرین سلامت استان قم، بیش از 50 میلیارد تومان برای حمایت از نیازمندان جمع‌آوری شد و در حال حاضر نیز به دنبال تهیه واکسن برای اقشار ضعیف هستیم.

وی در خصوص آسیب‌های اقتصادی فعالان در دوران کرونا تصریح کرد: بخش گردشگری قم در دوران شیوع کرونا به‌شدت دچار آسیب شد، هرچند در بخش‌های دیگر دچار آسیب کمتری شده بودیم، اما درمجموع بسیاری از واحدها در حوزه صادرات، واردات و تولید با مشکلات مالی دست‌به‌گریبان شدند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم خاطرنشان کرد: این اتاق در تعامل با مسئولان استانی و کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، پس از بررسی‌های کارشناسی اقداماتی را برای احیای واحدهای تعطیل‌شده و رفع مشکلات مالی به نتیجه رساند.

به گفته وی بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان و اصناف در کرونا دچار آسیب شدند که بخش زیادی از مشکلات آن‌ها در ستاد شورای گفت‌وگو و ستاد تسهیل مطرح و در رابطه با حمایت در بخش مالیاتی و بانکی و بیمه‌ای نیز قول‌هایی داده شد تا بتوانند، فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

خاکی با بیان اینکه 760 کارت بازرگانی فعال صادرات و واردات در قم وجود دارد اضافه کرد: با بازرسی‌های گسترده از سوی اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی در قم را به صفر رسانده‌ایم، درصورتی‌که کارت بازرگانی در جهت سوء‌استفاده واگذار و یا فروخته شود به‌سرعت مسدود می‌شود.

وی در مورد برخی از روش‌های سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی عنوان کرد: افراد با کارت بازرگانی می‌توانند واردات انجام دهند، گاهی به نام فردی سالمند و فردی که توانایی در امر بازرگانی ندارد، کارت دریافت می‌کنند، هرچند در طول 20 سال گذشته آماری در قم از سوء‌استفاده ارائه نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی قم در ادامه برندسازی را لازمه ورود به صادرات شمرد و اظهار داشت: وقتی کالایی مرغوبیت و کیفیت خود را حفظ کند، برندسازی اتفاق می‌افتد و کالا در بازارهای جهانی، جایگاه لازم را به دست می‌آورد و حتی کشورهای اروپایی نیز متقاضی برندهای اصلی هستند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchwinw.23n-idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما