قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند، سه خدمت پرمراجعه خود را از طریق اپلیکیشن دولت همراه در دسترس مردم قرار دهند.
سه خدمت پرمراجعه ادارات قم باید الکترونیکی شود
سه خدمت پرمراجعه ادارات قم باید الکترونیکی شود
به گزارش قم نیوز جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: با بهره‌گیری از سامانه دولت همراه، مردم می‌توانند به جای مراجعه حضوری برای دریافت خدمات دولتی، هر زمان و هر جا این خدمات را درخواست کنند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم حل چالش‌های آلودگی هوا، اشتغال، حفظ محیط زیست، حقوق شهروندی و ایجاد بهره‌وری، مهم‌ترین دستاورد‌های دولت همراه دانست و افزود: دولت همراه یکی از ابزار‌های است که منابع موجود را محور قرار می‌دهد.

دبیر کارگروه دولت الکترونیک قم تصریح کرد: این روز‌ها و در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا در کشور، یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس، تا حد ممکن خانه‌نشینی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان شده، دولت الکترونیک و ارائه خدمات دولتی به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند مورد توجه افرادی که به این خدمات نیاز دارند قرار بگیرد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به ‏مصوبه ستاد ملی کرونا درباره دولت الکترونیک افزود: هم اکنون خدمات فعال بر روی اپلیکیشن دولت همراه شامل ۱۴ دستگاه اجرایی و ۲۱ خدمت می‌باشد و دستگا‌های اجرایی موظفند از طریق ستاد متبوع پیگیری کرده و سه خدمت پرتردد خود را درسامانه سکوی دولت همراه ارایه دهند.

غلام پور به جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و افزود: ارزیابی دستگاه‌ها از خرداد ماه آغاز می‌شود که تحقق دولت الکترونیک اولویت نخست در ارزیابی دستگاه‌ها به شمار می‌آید.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به ۳۰۰ امتیاز سنجش دولت الکترونیک در جشنواره شهید رجایی تصریح کرد: شاخص‌های سنجش توسعه دولت الکترونیک شامل ارایه خدمات در میز خدمت ۱۲۰ امتیاز، مشارکت الکترونیک شهروندان در فرآیند‌ها ۳۰ امتیاز، استانداردسازی تارنما ۵۵ امتیاز، کیفیت واگذاری خدمات دستگاه به دفاتر ۴۵ امتیاز و احراز هویت الکترونیکی به خدمت گیرندگان ۵۰ امتیاز می‌باشد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbz5b9.rhb0wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما