سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 9642
اخبار حرم حضرت معصومه (س)

همایش بزرگ سادات دانشجو در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: برگزاری همایش بزرگ سادات دانشجو در حرم حضرت معصومه(س)، ضروری بودن توجه دانش‌آموزان به فراگرفتن علم بیش از گذشته و برپایی نمایشگاه تخصصی نماز از سوی آستان مقدس قم در زنجان از عناوین اخبار حرم حضرت معصومه(س) است.
همایش بزرگ سادات دانشجو در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود
به گزارش قم نیوز، همایش سادات دانشجو از سوی معاونت فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در حرم مطهر برگزار می شود.

هدف از برگزاری این همایش که نهم آبان‌ماه، ساعت ۱۵ در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، تبیین مواضع غدیر و سرنوشت‌سازی آن در تاریخ است.

این همایش از طریق فراخوان عمومی در دانشگاه‌ها به اطلاع عموم دانشجویان رسیده است.

امروز توجه دانش‌آموزان به فراگرفتن علم بیش از گذشته ضروری است

تولیت آستان مقدس قم ظهر دوشنبه با شرکت در جشن تکلیف ۲ هزار دانش‌آموز پسر قمی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد،‌ به ایراد سخن پرداخت و خطاب به دانش‌آموزان گفت:‌ مکلف شدن، توفیق بزرگی است که خداوند آن را نصیب شما ساخته و این سعادت، جایزه و تحفه خداوند است.

حجت الاسلام محمد سعیدی افزود: زمانی که شخص به سن تکلیف می‌رسد،‌ به مرحله‌ای از بندگی می‌رسد که خداوند به او اجازه می‌دهد که وارد جمع مکلفین شده و وظیفه بزرگ و حساس بندگی خدا را بر دوش گیرد.

وی اظهار داشت:‌ مقارن شدن جشن تکلیف شما با ایام دهه ولایت، در کنار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه(س)، بر اهمیت این مسئله افزوده است.

وی افزود: بسیاری از افراد به سن تکلیف می‌رسند، ولی چنین سعادتی که در حرم مطهر وارد این عرصه شوند، نصیبشان نمی‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه خطاب به دانش‌آموزان اظهار داشت: شما دانش‌آموزان ثمرات انقلاب و محصولات انسانی فرهنگ ناب محمدی و نظام جمهوری اسلامی هستید امیدوارم درعرصه‌های اعتقادی، فرهنگی،‌اخلاقی، دینی، علمی و... نیز موفق باشید.

وی در پایان افزود:امروز در شرایطی هستیم که توجه دانش‌آموزان به فراگرفتن علم و تلاش در سنگر علم‌اندوزی بیش از گذشته ضروری است و همگان باید به این مسئله توجه داشته باشند.

نمایشگاه تخصصی نماز از سوی آستان مقدس قم در زنجان برپا شد

نمایشگاه تخصصی نماز از سوی معاونت فرهنگی و نشر قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه ولایت در استان زنجان برپا شده است.

این نمایشگاه در ۱۲ غرفه شامل تابلوهای هنری، خوشنویسی، معرق کاری، منبت کاری و... در موضوع نماز، نماز شب، دعا، مناجات و... است.

برپایی این نمایشگاه در استان زنجان، بنا به درخواست ستاد اقامه نماز استان و موافقت آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcc.0qoa2bqeila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما