سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 9658
منبع : خبرگزاری واحد مرکزی خبر

فردا؛ رونمايي از کارت هوشمند ملي

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند ملی گفت: کارت هوشمند ملی، فردا در مراسمی رونمایی می شود.
فردا؛ رونمايي از کارت هوشمند ملي
به گزارش قم نیوز، آقای طریقت در نشست خبری گفت: کارت هوشمند ملی، کلید ورود مطمئن به فضای مجازی یا دولت الکترونیک است. این کارت برای افراد بالای ۱۵ سال صادر می شود و در وهله نخست در استان قم اجرا خواهد شد.

طریقت گفت: در این مرحله برای افرادی که تازه وارد ۱۵ سال می شوند و کارت ملی ندارند و همچنین برای کارت های ملی منقضی و مفقودی ، کارت هوشمند ملی صادر می شود و در سه ماه برای حدود ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان استان قم این کارت صادر خواهد شد.

وی افزود: ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و هموطنان باید برای ارائه اثرانگشت و گرفتن عکس از آنان به دفاتر پیشخوان و یا ادارات ثبت مراجعه کنند تا در مدت کمتر از دو هفته این کارت برای آنان صادر و ارسال شود. طریقت، هزینه صدور کارت هوشمند ملی را برای هر نفر پنج هزار تومان اعلام کرد.

وی درج اطلاعات شخصی، سببی و نسبی، امضاء دیجیتالی، کیف پول الکترونیک و پیش بینی درج اطلاعات حوزه سلامت و انتخابات را از ویژگی های کارت هوشمند ملی برشمرد.

قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور گفت: اکنون در کشور ۵۲ میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال هستند که تا پایان برنامه پنجم به ۶۲ میلیون نفر افزایش می یابد و قرار است برای همه این افراد کارت هوشمند ملی صادر شود. وی افزود: با سه دستگاه صدور کارت موجود، سالانه ۱۵ میلیون کارت صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه لازمه صدور کارت، نام نویسی و ثبت اثرانگشت و عکس در دفاتر پیشخوان است، گفت: اکنون ۱۵۰ دفتر در کشور وجود دارد که قرار است افزایش یابد.

آقای تدین مدیرکل روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور نیز در این مراسم از افتتاح خط تولید کارت هوشمند ملی در این سازمان ، در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcj.iehfuqemosfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما