شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 97155

نامزد‌ها سیاه‌نمایی نکنند

قم نيوز : آیت الله حسینی بوشهری گفت:در برخی از انتخابات گذشته شاهد مناظراتی بودیم که جز سیاه‌نمایی برای نظام نبود.
نامزد‌ها سیاه‌نمایی نکنند
نامزد‌ها سیاه‌نمایی نکنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیام آدینه که جمعه‌شب از شبکه استانی قم پخش شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: رئیس جمهور در نظام جمهوری اسلامی دارای اختیارات فراوانی است، بنابراین ما باید نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری اهتمام بورزیم.

او درباره برگزارکنندگان انتخابات گفت: برگزار کنندگان انتخابات، باید همه جهات را رعایت و بستری فراهم کنند تا مردم بتوانند به صورت فعال در انتخابات شرکت نمایند و زمینه شرکت حداکثری را باید برای مردم فراهم کنند، مجریان باید پاکدست و امانتدار باشند تا ما یک انتخابات سالم داشته باشیم.

حسینی بوشهری درباره نامزدان انتخابات گفت: نامزدان انتخابات نیز باید مراقبت لازم را داشته باشند که در چه جایگاهی قرار گرفته اند؟ دارای چه ویژگی‌هایی باید باشند؟ آیا آماده ورود در این عرصه هستند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آنچه که برای نامزد‌ها مهم است؛ برنامه مناسب و سابقه خوب اجرایی برای کار داشته باشند تا مردم به آن‌ها اعتماد کنند.

نامزد‌ها سیاه‌نمایی نکنند
او افزود: نکته دیگر اخلاق انتخاباتی است که متاسفانه در برخی از انتخابات گذشته شاهد یک سلسله مناظراتی بوده ایم که این مناظرات جز سیاه‌نمایی برای نظام اسلامی چیز دیگر از آن بیرون نیامده؛ این‌ها به جای این که به اثبات خودشان بپردازند و برنامه خودشان را مطرح کنند؛ به تخریب رقیبشان می‌پردازند و کل نظام اسلامی را زیر سوال می‌برند، این هم از مسایلی است که باید توجه داشته باشند که نامزد‌ها در حقیقت سیاه‌نمایی نکنند و از خطوط قرمز هم عبور نکنند.

امام جمعه قم با بیان این که رای دهندگان دقت و مراقبت کنند به هر کس رای ندهند؛ کسانی باید به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوند که دارای ویژگی‌هایی باشند، گفت: به نامزدی که در چارچوب نظام حرکت می‌کند، رای دهیم.

امام جمعه قم ادامه داد: به نامزدی که به قانون اساسی پایبند است، رای دهیم؛ به نامزدی که امام را رهبری را و ولایت فقیه را قبول دارد، رای دهیم؛ کسی که قانون اساسی را قبول ندارد، چگونه می‌خواهد رییس جمهوری یک مملکت اسلامی باشد؟

حسینی بوشهری با اشاره به مشکلات مردم و اقتصادی گفت: مردم به کسی رای دهند که یاور مردم باشد، درد مردم را بشناسد و برای حل مشکلات مردم تلاش کند، ظرفیت‌های نسل جوان را بشناسد و برای رفع مشکلات جوانان راه علاج پیدا کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مسئله دیگر این است که به انسان‌های پاکدست رای بدهیم که امین مردم باشند و نتیجه انتخابات را هم بپذیرند.

او اظهار داشت: وظیفه عالمان، نخبگان، دانشگاهیان عبارت از این است که مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات پیش‌ِرو تشویق کنند.

او در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به هفتم خرداد و روز آغاز به کار نخستین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی دارای وظیفه سنگینی است و باید ریل‌گذاری کند برای نظام اسلامی تا رئیس جمهوری بر اساس مصوباتی که آن‌ها تصویب می‌کنند عمل کند؛ و مصالح کشور در نظر گرفته و مشکلات مردم برطرف شود.

او همچنین گفت: در روز‌های گذشته شاهد درگیری شدیدی بین رزمندگان و مردم مظلوم فلسطین با رژیم صهیونیستی بودیم؛ گرچه بعد از ۱۲ روز بمباران رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینیان مظلوم، ناچار شد که اعلام شکست بکند و بدون هیچ پیشرفتی اعلام آتش بس کرد و این یک شکست مفتضحانه‌ای بود؛ امکانات رزمندگان فلسطینی در مقایسه با امکانات صهیویست‌ها قابل مقایسه نبود، اما مردم فلسطین استقامت و پایداری از خود نشان دادند، شهید دادند، ولی دست از مبارزه دست برنداشتند تا دشمن را از اقدام ظالمانه خود پشیمان کنند. 

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgnq9y.ak9un4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما