قم نيوز : آیین رونمایی از انگشتر مزین به بارگاه حضرت زینب (س)با حضور امین رعیت خالق این اثر معنوی برگزار شد.
ماکت انگشتر مزین به بارگاه حضرت زینب(س) در قم رونمایی شد
ماکت انگشتر مزین به بارگاه حضرت زینب(س) در قم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز در مراسمی از انگشتر مزین به بارگاه حضرت زینب سلام الله علی‌ها  به مناسبت روز صنایع دستی در قم رونمایی شد.

ارجمندی،مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قم در این مراسم با اشاره به این که ۱۵ هزار هنرمند و صنعتگر در ۷۰ رشته هنری در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: هزار نفر از این هنرمندان در حوزه انگشتر و انگشتر سازی مشغول به فعالیت هستند.

او با اشاره به این که  استان قم در سال ۹۹ به عنوان شهر ملی انگشتر انتخاب شده است، گفت: برنامه ما برای سال ۱۴۰۰ این است که بتوانیم ۱۰۰ هزار شغل را در این صنعت فعال کنیم و استان قم را به عنوان شهر جهانی انگشتر به جهانیان معرفی کنیم.

گفتنی است ماکت انگشتر مزین به بارگاه حضرت زینب(س) اثر استاد امین رعیت ،هنرمند مینیاتور ساز قمی است که ۱۲ سانتی متر ارتفاع دارد و با استفاده از ۳۰۵ گرم نقره و ۵ گرم طلا و با استفاده از پرچم سبز متبرکه حرم حضرت معصومه سلام الله علی‌ها طراحی و طی پانزده روز ساخته شده است.

 استاد امین رعیت مهارت بالایی در ساخت وسایل و مصنوعات فلزی با نقره داردو تاکنون اشیاء مختلفی مانند دوچرخه، پنکه، سماور و … را در ابعاد بسیار کوچک و با جزئیات بسیار زیاد ساخته است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdzk0n.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما