شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : 98301

باید به یک اراده جمعی برای تحقق ظهور برسیم

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم با بیان این که منتظر امام زمان (عج) بودن فقط در دعا خواندن خلاصه نمی شود تصریح کرد: انتظار حقیقی باید در رفتار و زندگی روزمره منتظران نمود داشته باشد.
باید به یک اراده جمعی برای تحقق ظهور برسیم
باید به یک اراده جمعی برای تحقق ظهور برسیم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادقی واعظ در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به آیه مبارکه «إنّ الله لا یغیّر ما بقوم حتی یغیّروا ما بأنفسهم» خاطرنشان کرد: ظهور ولیّ خدا وقتی محقق می شود که خداوند بخواهد، اما در عین حال اراده خدا وقتی بر این امر قرار می گیرد که منتظران به یک اراده جمعی برای تغییر و تحول برسند.

وی با تأکید بر عبارت «به عمل کار برآید» افزود: اگر به این نتیجه برسیم که در کنار دعا خواندن و «اللهم عجّل لولیّک الفرج» گفتن ها، در اعمال و رفتار خود نیز تجدیدنظر کنیم، آن گاه اراده الهی هم برای ظهور تحقق خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه قم سپس ادامه داد: در سال ۶۰ هجری قمری بسیاری از افراد «یا حسین» گفتند و حضرت را به سوی خود دعوت کردند، اما در نهایت تنها ۷۲ نفر با حضرت باقی ماندند، به بیان دیگر همه به زبان با حسین (ع) بودند، اما تنها ۷۲ نفر از صمیم قلب آن حضرت را باور داشتند و این را در عمل نشان دادند.

وی اضافه کرد: امروز وقتی نگاهی به جامعه منتظر می افکنیم، همه در ظاهر «یابن الحسن» می‌گویند، اما باید پرسید چه تعداد بر مبنای حضرت حجت (عج) عمل می کنند و این اعتقاد را در زندگی روزمره خود وارد و زندگی خود را بر اساس مبانی آن حضرت تنظیم کرده اند.

صادقی واعظ همچنین اذعان کرد: باید در جزئیات زندگی خود به دنبال پیدا کردن معایب و نواقص و رفع آن ها باشیم تا إن شاء الله در مسیر یاری حضرت صاحب الزمان (عج) قرار گیریم.

وی یادآور شد: خود حضرت در توقیع به شیخ مفید بیان می فرمایند که اگر غیبت طولانی شده، به این دلیل است که جسم شیعیانم در محافل در کنار هم است، اما عملا در مسیر یاری من همدل و متحد نیستند.

استاد حوزه علمیه قم در عین حال به ضرورت باقی ماندن منتظران بر عهد و وفای خود توجه داد و گفت: خواندن دعای عهد برای باقی ماندن بر همین عهد و وفاست، اما باید توجه داشت که ۴۰ روز دعای عهد خواندن و درآمدن در زمره یاران حضرت حجت (عج) تنها به خواندن یک متن عربی نیست، بلکه به این معناست که زندگی ۴۰ روز خود را در مبنای حضرت حجت (عج) تنظیم کنیم.

صادقی واعظ با بیان این که این تمرین ۴۰ روزه و تجدید عهد روزانه باید برای آمادگی واقعی منتظران انجام پذیرد تصریح کرد: صبح ظهور وقت معطّل شدن و معطل ماندن نیست، بلکه وقت قرار گرفتن عملی در کنار حضرت حجت (عج) است و از این رو باید فرصت دوران غیبت را برای آماده شدن قدر بدانیم.

وی با اشاره به یک مثال بیان کرد: انسان وقتی همه مقدمات لازم را برای پذیرایی از یک میهمان آماده کرده باشد، دوست دارد زودتر از مهمان خود پذیرایی کند و حتی سراغ او را می گیرد، اما اگر یکی از مقدمات هم فراهم نشده باشد، نه تنها سراغ میهمان را نمی گیرد، بلکه حتی آرزو می کند آن میهمان دیرتر بیاید تا آمادگی پذیرایی از وی را به دست آورد.

وی افزود: بر این اساس، همه باید از خود بپرسیم که آیا برای آمدن میهمانی مانند حضرت بقیت الله الاعظم (عج) آماده شده ایم و اگر امروز آن حضرت ظهور کنند، آیا حاضریم بدون نگرانی و شرط و شروط در کنار ایشان قرار بگیریم یا خیر.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdca6eno.49naw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما