شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 9834

پنجمین کنگره شعر عاشورایی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، پنجمین کنگره شعر عاشورایی به همت کانون مداحان و شاعران استان در قم برگزار شد.
پنجمین کنگره شعر عاشورایی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، پنجمین کنگره شعر عاشورایی شامگاه جمعه با حضور گسترده مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و به همت کانون مداحان و شاعران استان در مرکز اجتماعات بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه در سخنانی به ویژگی‌های شاعر و مداح مطلوب از دید قرآن کریم پرداخت و مطالبی در خصوص بهتر برگزار شدن مراسمات عزاداری در ایام سوگواری سیدالشهداء بیان کرد.

حجت الاسلام عباس اسکندری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به بر موضوع اخلاص در مراسم های عزداری تاکید کرد و عنوان کرد: در روایات آنقدر نسبت به زیارت سیدالشهداء و ذکر مصائب آن حضرت از زبان پیامبر (ص) وائمه معصومین (ع) مطلب وجود دارد که در مورد هیچ شخص دیگری دیده نمی‌شود.

محمد علی مجاهدی رئیس کانون مداحان و شاعران استان قم نیز با ارئه گزارشی از فعالیت‌های این کانون به مداحان توصیه کرد: باید قرآئت‌های حماسی، ارزشی، مکتبی و عرفانی واقعه عاشورا را در هم آمیخت و تلفیقی از آن‌ها را برای مردم بازگو کرد تا فرهنگ گران سنگ عاشورا برای جامعه به بهترین شیوه تبیین شود.

مداحی دو تن از مداحان جوان و پیشکسوت استان قم بخش دیگری از برنامه‌های این همایش بود و در ادامه نیز تعدادی از شاعران برگزیده پنجمین کنگره شعر عاشورایی به شعرخوانی در رسایی سیدالشهداء پرداختند.

در پایان این مراسم نیز از مداحان و شاعران منتخب تجلیل بعمل آمد و به مداحان حاضر در این جلسه عبایی به عنوان هدیه اهداء شد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcf.md1iw6dcjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما