دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : 98379

نظارت بر مسؤولیت 27 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب

قم نيوز : جانشین ستاد امر به معروف استان قم گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 27 دستگاه موظفند در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عمل کنند که در این زمینه ستاد امر به معروف استان به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و از تمام دستگاه‌های 27 گانه به صورت جدی این امر را مطالبه کرده است.
نظارت بر مسؤولیت 27 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب
نظارت بر مسؤولیت 27 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب
به گزارش قم نیوز سیدمحمدتقی حسینی امروز در برنامه رادیویی بی‌تعارف که به مناسبت روز عفاف و حجاب برگزار شد با گرامیداشت 21 تیرماه به عنوان روز عفاف و حجاب گفت: 21 تیرماه سالروز خونین واقعه مسجد گوهرشاد مشهد مقدس بوده که در این روز متدینین و غیرتمندان شهر مقدس مشهد با تحصن در مسجد گوهرشاد به کشف حجاب رضاخانی اعتراض کرده و با فدای جان خویش از اصل مهم اسلامی یعنی عفاف و حجاب دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت این روز را به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری کرده و برای ارج‌گذاری نسبت به مسأله مهم عفاف و حجاب این هفته نیز به همین نام، نام‌گذاری شده است.

جانشین ستاد امر به معروف استان قم در ادامه به برنامه‌های گروه‌های مختلف و مؤسسات متعدد عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: در این هفته مراکز مختلف همچون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، سازمان تبلیغات، اداره کل ورزش و جوانان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و گروه‌های فعال در عرصه عفاف و حجاب برنامه‌های متنوع و جذابی را اجرا خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: یکی از کارهای مهم در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برنامه‌های آموزشی و اقناعی بوده که در این زمینه مراکزی همچون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، جامعه‌الزهرا(س) و سازمان تبلیغات برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های مجازی با اعطای گواهینامه را برگزار خواهند کرد.

حسینی به گروه‌های تذکر لسانی عفاف و حجاب در سطح شهر اشاره کرد و افزود: از آنجا که معتقدیم باید تمام امور مردمی شده، در مورد عفاف و حجاب نیز باید همه مردم نسبت به این مسأله مهم اهتمام داشته و بی‌تفاوت از کنار بدحجابی عبور نکنند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف دستگاه‌های اجرایی در مورد عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی 27 دستگاه موظفند در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عمل کنند که در این زمینه ستاد امر به معروف استان به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و از تمام دستگاه‌های 27 گانه به صورت جدی این امر را مطالبه کرده است.

جانشین ستاد امر به معروف استان قم سپس با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه در مورد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: از آنجا که نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در مورد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اجتناب ناپذیر است، ضمن تقدیر و تشکر از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی رسانه‌ها خواستار تعمیق و گسترش برنامه‌های مربوط به عفاف و حجاب در رسانه‌ها به ویژه صداوسیما هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1md1.w6dceagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما