شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 985
تا پایان برنامه پنجم توسعه؛

تمام مدارس به سیستم هوشمند مجهز می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز آمار و اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش گفت: بر اساس ‌برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان برنامه پنجم تمام مدارسی که بستر لازم در آنها وجود داشته باشد؛ به سیستم هوشمند مجهز می‌شوند.
تمام مدارس به سیستم هوشمند مجهز می‌شوند
به گزارش قم نیوز، یوسف نوری امروز اظهار کرد: تا پایان سال تحصیلی ۹۰ - ۸۹، ۳ هزار و ۶۰۶ مدرسه در کشور به سیستم هوشمند مجهز شده‌اند که این نسبت قابل توجهی در کل کشور نیست.

وی افزود: اگر چه در آموزش و پرورش از مدت‌ها پیش این کار را شروع کرده‌ایم اما تا امروز پیشرفت کار کند بوده است.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش ادامه داد: حوزه علمیه با اینکه دیرتر از ما شروع کرده، در حال حاضر از ما جلوتر است و این نشان می‌دهد که تنها داشتن وسیله، کارساز نیست زیرا ما قبل از آنها مجهز بوده‌ایم.

وی خاطر‌نشان کرد: امسال با توجه به سیاست‌گذاری که در وزارتخانه انجام شده است بنا بر این شده که تا پایان برنامه پنجم تمام مدارسی که بستر لازم در آنها داشته باشد به سیستم هوشمند مجهز شوند.

نوری عنوان کرد: طبیعی است که تا پایان سال ۹۰ که سال اول است، ۲۰ هزار مدرسه باید به این سیستم مجهز شوند.

وی گفت: در حال حاضر طبق گزارش‌هایی که تا اوایل مهر امسال به ما رسیده است، ۸ هزار مدرسه به این سیستم مجهز شده‌اند.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش افزود: در بازدیدهایی که از استان‌های مختلف انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که با وجود موانع می‌توان امیدوار بود که این ۲۰ هزار مدرسه تا پایان امسال محقق شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در مدارس روستایی گفت: مدارس روستایی به سبب شرایطی که دارند به یک بسته خاص نیاز دارند؛ زیرا زیر ساخت‌های لازم در آنها به وجود نیامده است.

نوری ادامه داد: ما معتقد هستیم که هیچگاه نباید این عرصه را تعطیل کرد در نتیجه به دنبال طراحی الگویی برای استفاده از شبکه هوشمند در مدارس هستیم.

وی افزود: در مجموعه مرکز آمار و اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش حتی به این مطلب توجه داشته‌ایم که می‌توان برای مدارس عشایری که برق ندارند و دائما جا‌به‌جا می‌شوند هم الگویی برای استفاده از محتوای این سیستم‌ها ارائه کرد.

نوری تاکید کرد: از آنجائیکه یکی از اهداف فناوری ارتباطات و اطلاعات عدالت آموزشی است، مجهز کردن مدارس روستایی و حتی عشایری و مجتمع‌های ترنم ولایت از اولویت‌های کاری وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی در تشریح بخش‌های مختلف این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه دو بخش وجود دارد، یک بخش سخت‌افزاری و یک بخش نرم‌افزاری.

نوری خاطر‌نشان کرد: بخش نرم‌افزاری حاوی دو بخش است یک بخش مدیریتی که مربوط به فعالیت‌های مدرسه و اطلاعات دانش‌آموزان است و یک بخش محتوایی که به دانش‌آموزان در یادگیری دروس کمک می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه استان قم در زمینه تولید نرم‌افزارهای محتوایی در جایگاه خوبی نسبت به استان‌های دیگر قرار دارد.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه شورای عالی معاونین وزارت آموزش و پرورش، قرار است در سال جاری ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای هوشمند‌سازی مدارس کل کشور اختصاص داده شود.

وی در پایان با اشاره به شروع هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: این شبکه برای پیوند میان اولیا و مدرسه ابزار مناسبی است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcfitd1aw6dc.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما