چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 98596
منبع : قم نیوز

رشد رشته وزنه برداری قم درگرو حضور در لیگ برتر است

قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان قم، حضور درلیگ برتر برای رشد وزنه‌برداری استان را ضروری دانست و گفت: از ظرفیت‌های موجود برای حمایت از تیم وزنه برداری استان در این لیگ حمایت می‌شود.
رشد رشته وزنه برداری قم درگرو حضور در لیگ برتر است
رشد رشته وزنه برداری قم درگرو حضور در لیگ برتر است
به گزارش قم نیوز رسول منعم افزود: به طور قطع حضور یک تیم از قم در لیگ برتر وزنه‌برداری کشور نقش موثری ‏در رشد و توسعه این رشته در شهر کریمه اهل بیت (س) ایفا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری مجمع سالیانه هیات وزنه‌برداری استان گفت: در این مجمع  که با حضور دبیر فدراسیون وزنه‌برداری به صورت وبینار برگزار شد، بر حضور یک تیم از قم در این دوره از رقابت های لیگ برتر وزنه برداری تاکید شد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، با تاکید بر اینکه این استان توان تبدیل به یکی از قطب‌های مهم رشته ورزنه برداری را دارد، افزود: ظرفیت‌های فنی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه این رشته ورزشی در استان فراهم است که با برنامه ریزی بلند مدت امکان جهش استان در این رشته ورزش وجود دارد.

وی  وزنه برداری را از جمله رشته‌های پر افتخار ملی ‏و فرا ملی دانست و ادامه داد: کسب عناوین متعدد در رقابت‌های مهم جهانی و بین المللی توسط وزنه برداران کشورمان نشان از برنامه‌ریزی صحیح در سطح کلان این رشته ورزشی است.

منعم اظهار داشت: با برنامه‌ریزی منسجم هیات وزنه‌برداری استان، طی سال‌های اخیر برنامه‌ای منسجم برای توسعه این رشته ورزشی در استان انجام شده‌است که خروجی این برنامه تقویت محسوس زیر ساختها، به روز شدن امکانات ورزشی این رشته و همچنین حضور موثر ‏ورزشکاران قم در مسابقات قهرمانی کشور است.

وی یکی از نیاز های اصلی این رشته را استعدادیابی و توجه به استعداد پروری دانست و افزود: با همکاری ایجاد شده میان هیات وزنه برداری و آموزش و پرورش قم، استعدادیابی پیرامون این رشته ورزشی به نحو مطلوبی در سطح استان در حال پیگیری است.

وزنه‌برداری یکی از رشته‌های باسابقه در ورزش قم است و قهرمانان متعددی در این رشته برای ورزش استان افتخار کسب کرده‌اند. هم اکنون تعداد ۸۰ ورزشکار سازمان‌یافته و بیمه‌شده ذیل این هیات در قم مشغول فعالیت حرفه‌ای هستند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcg3n9y.ak97y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما