قم نيوز : مدیر مرکز فقهی امام علی (ع) از پذیرش طلاب در این مرکز علمی و فقهی حوزه‌های علمیه خبرداد و گفت: آخرین‌ مهلت ثبت‌نام تا هشتم مردادماه ۱۴۰۰ است.
آغاز هشتمین دوره پذیرش در مرکز فقهی امام علی(ع)/ ۸۰ طلبه در مرکز مشغول تحصیل هستند‌
آغاز هشتمین دوره پذیرش در مرکز فقهی امام علی(ع)/ ۸۰ طلبه در مرکز مشغول تحصیل هستند‌
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید محمدی اظهار داشت: شرایط پذیرش در مرکز فقهی امام علی(ع) شامل پایان دوره سفیران هدایت یا پایه ششم بلندمدت، قبولی در آزمون کتبی متمرکز مراکز فقهی و قبولی در آزمون شفاهی مرکز فقهی امام علی(ع) است.

وی گفت: اولویت پذیرش برای سال تحصیلی 1401-1400 در مرکز فقهی امام علی(ع) با حافظان قرآن یا نهج‌البلاغه، فارغ‌التحصیلان سفیران هدایت با معدل 18 و بالاتر، برگزیدگان المپیادها و جشنواره‌های علمی و همچنین طلاب استان کرمان است.

مدیر مرکز فقهی امام علی (ع) بابیان اینکه آخرین‌ مهلت ثبت‌نام تا هشتم مردادماه 1400 است، افزود: داوطلبان برای اطلاع بیشتر می‌توانند به آدرس الکترونیکی Mf110.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی مرکز فقهی امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: این مرکز در سال 92 تأسیس و در روند تأسیس، مجوزهای مختلف را از شوراهای عالی حوزه‌های علمیه دریافت کرد.

مدیر مرکز فقهی امام علی (ع) بابیان اینکه در حال حاضر حدود 80 طلبه در مرکز فقهی امام علی(ع) مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: هدف این مرکز آموزش فقه و اصول است، علمی که به دنبال آموزش چگونه زندگی کردن است.

وی بابیان اینکه در سال تحصیلی جدید طلبه‌های بیشتری از پایه هفتم تا سال دوم درس خارج جذب مرکز فقهی امام علی(ع) می‌شود، گفت: مبنای اصلی این مرکز بر علم فقه است ولی در چهار عرصه مدیریت، تبلیغ، آموزش و پژوهش استعدادهای مختلف را شناسایی و به همان سمت سوق می‌دهیم.

این استاد حوزه بیان کرد: بر این باوریم طلبه‌ای که می‌خواهد در عرصه‌های مختلفی مدیریتی و تبلیغ در جامعه خدمت کرده و یا فقیه شود باید فقه و اصول را به‌خوبی فرا بگیرد. آنچه در مرکز فقهی امام علی(ع) از اهمیت بالایی به‌شمار می‌رود، این است که اگر طلبه‌ای که وارد این مرکز علمی می‌شود تا زمانی که توانمندی درس خواندن را دارد، شرایط برای او فراهم است به‌طوری‌که بتواند پس از پایان سطح سه و یا فوق‌لیسانس و همچنین سطح چهار و دکتری برای خدمت در عرصه‌های بالاتری از جامعه خود را آماده کند.

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این مرکز در عرصه آموزش برنامه‌های مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن مباحثه، تقریر نویسی و امتحانات هفتگی برای تقویت مطالب آموزشی است، گفت: در موضوع پژوهش نیز چند سالی است که طلاب این مرکز به مقاله‌نویسی روی آورده و بسیاری از مقاله‌های آنان در جشنواره‌های مختلف صاحب رتبه شده و برخی نیز در دست چاپ است.

وی بیان کرد: طلاب این مرکز همچنین در عرصه تبلیغی فضای مجازی و هم در عرصه میدانی تبلیغ فعال هستند و برنامه‌ها را پیش می‌برند.

محمدی با اشاره به اینکه سال تحصیلی 1400 هشتمین دوره پذیرش طلاب در مرکز فقهی امام علی(ع) است، خاطرنشان کرد: بسیاری از استادان  این مرکز ازنظر رتبه علمی در رتبه بسیار خوبی قرار دارند و برخی نیز درواقع عضو مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه هستند که این نیز باعث بسی افتخار برای مرکز است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3qa3.t1avy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما