قم نيوز : عملیات عمره مفرده برای زوار خارجی در ایام کرونا از فردا آغاز و روزانه ۶۰ هزار نفر برای انجام عمره به سرزمین وحی مشرف می‌شوند و بر اساس برنامه‌ریزی سعودی‌ها ظرفیت پذیرش زوار خانه خدا به دو‌میلیون نفر در ماه افزایش می‌یابد.
پذیرش عمره‌گزاران خارجی از ‌فردا و تشرف ماهانه دو میلیون زائر به خانه خدا
پذیرش عمره‌گزاران خارجی از ‌فردا و تشرف ماهانه دو میلیون زائر به خانه خدا
به گزارش قم نیوز عمره مفرده از سال جدید قمری و همزمان با آغاز ماه محرم برای زائران خارجی از سر گرفته می‌شود و با توجه به اعلام سعودی‌ها فردا اول محرم است. بنابراین، پذیرش زوار خارجی از دوشنبه آغاز خواهد شد و ‌بر اساس اعلام متولیان حرمین شریفین زائران باید با رعایت نکات بهداشتی به عربستان سفر کنند.

تعداد زوار خانه خدا به دو میلیون در ماه افزایش می‌یابد
با آغاز عملیات عمره مفرده برای زائران کشورهای مختلف، ظرفیت پذیرش زوار در مسجدالحرام نیز افزایش می‌یابد و به این ترتیب روزانه ۶۰ هزار نفر به خانه خدا برای انجام عمره مفرده مشرف می‌شوند و در یک ماه قرار است ۲ میلیون زائر برای عملیات عمره مفرده پذیرش شوند.

همه زائران برای تشرف به عمره مفرده باید در سامانه‌های مربوطه همچون توکلنا و اعتمرنا ثبت‌نام کنند و پس از بررسی درخواست زمان تشرف آنها اعلام می‌شود. تزریق واکسن کرونا و همچنین جوابیه منفی آزمایش کرونا نیز از دیگر شروط اعزام زائران به سرزمین وحی است. 

ادامه‌ ممنوعیت تشرف افراد زیر ۱۸ سال به سرزمین‌وحی
با توجه به ادامه شیوع کرونا و واکسینه نشدن افراد زیر ۱۸ سال، همچنان تشرف این گروه سنی به خانه خدا ممنوع است. همچنین هتل‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی با ظرفیت ۵۰ درصدی پذیرای زوار خواهند بود.

 به گزارش فارس، عمره مفرده پس از شیوع کرونا متوقف شد و حدود ۷ ماه مجدد از سرگرفته شد و در آن زمان سعودی‌ها زوار خارجی را نیز پذیرش کردند. اما با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا،‌ عمره مفرده برای خارجی‌ها متوقف شد و اکنون با تصمیم سعودی‌ها مجدد راه زیارت خانه خدا برای زوار ‌کشورهای مختلف باز شد. البته با توجه به شرایط ایران و نپذیرفتن تمام شروط کشورمان برای تشرف زوار به عربستان، همچنان عمره مفرده برای ایرانیان برگزار نمی‌شود و باید منتظر کابینه دولت جدید و تصمیم آن‌ها برای تعامل با دولت سعودی بود. 

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcg7y9y.ak97w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما