دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 99148

برگزاری پویش «نذر خون» از تاسوعا تا اربعین

قم نيوز : پویش «نذر خون» با شعار «دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون» و «اهدای خون تو، تداوم تپش قلب جهان» از تاسوعا تا اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور در قم اجرا می شود.
برگزاری پویش «نذر خون» از تاسوعا تا اربعین
برگزاری پویش «نذر خون» از تاسوعا تا اربعین
به گزارش قم نیوز این پویش همانند سال های گذشته و با هدف افزایش اهدای خون داوطلبانه ضمن رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی در مراکز انتقال خون استان برگزار می شود.

علاقمندان می توانند از روز بیست و هفتم مرداد ماه مصادف با تاسوعای حسینی تا روز پنجم مهر ماه مصادف با اربعین حسینی با مراجعه به دو مرکز ثابت اهدای خون در استان نسبت به انجام این عمل خداپسندانه اقدام کنند، ضمن آن که پیش بینی های لازم برای تداوم اجرای این طرح تا پایان ماه صفر نیز انجام شده است.
بر این اساس، مرکز اهدای خون واقع در ساختمان مرکزی اداره کل انتقال خون استان هر روز به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ و در روزهای یک شنبه و سه شنبه تا ساعت ۱۸ آماده دریافت خون داوطلبان مرد خواهد بود.
 همچنین مرکز ثابت اهدای خون حضرت روح الله ویژه آقایان و بانوان همه روزه و حتی در روزهای تعطیل از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تا ساعت ۱۸ پذیرای داوطلبان اهدای خون است.
در عین حال باید دانست پویش نذر خون در سال جاری و در وضعیت شیوع کرونا در حالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که آمار اهدای خون در استان و در ماه های اخیر روندی کاهشی را تجربه می کند، به بیان دیگر کاهش حدود ۲۰ درصدی اهدای خون در ماه های اخیر  نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کنار افزایش نسبی میزان مصرف خون و فرآورده های خونی در قم، نگرانی‌ هایی برای حفظ پایداری این ذخایر در استان ایجاد کرده است.

پویش «نذر خون» با شعار «دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون» و «اهدای خون تو، تداوم تپش قلب جهان» با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت مردمی برای پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه های محرّم و صفر امسال نیز در دستور کار سازمان انتقال خون قرار گرفته است.

داوطلبان و ایثارگران حضور در این پویش می توانند برای رعایت بهتر فاصله اجتماعی در اهدای خون، نسبت به دریافت نوبت اینترنتی از سامانه Nobatdehi.ibto.ir اقدام کنند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaa6no.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما