چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 99190
منبع : قم نیوز

آیت‌الله سبحانی درگذشت استاد مهدی پیشوایی را تسلیت گفت

قم نيوز : آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با صدور پیامی، ضمن تسلیت ارتحال حجت‌الاسلام والمسلیمن مهدی پیشوایی از اساتید برجسته حوزه، این استاد فقید را نویسنده‌ای بزرگوار و عالمی فاضل، متقی و پرهیزگار دانست.
آیت‌الله سبحانی درگذشت استاد مهدی پیشوایی را تسلیت گفت
آیت‌الله سبحانی درگذشت استاد مهدی پیشوایی را تسلیت گفت
به گزارش قم نیوز در پیام حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید قم آمده است: به مناسبت  شهادت سیدالشهداء و یاران و فرزندان عزیزش در همه جا شیعیان بلکه کلیه کسانی که حب اهل بیت(ع) در دل دارند سوگوارند و واعظان و مداحان مصائب آن حضرت را بازگو می کنند؛ سلام بر آن حضرت و یاران و فرزندانش.

ولی در این ایام، حوزه علمیه با فقدان نویسنده بزرگوار، عالم فاضل، متقی و پرهیزگار روبرو شده و قلوب آنان را مالامال از حزن و اندوه نمود. این شخصیت بزرگوار محقق عالیقدر حجت الاسلام والمسلیمن جناب آقای حاج شیخ مهدی پیشوایی است.

در ادامه این پیام آمده است: فقید سعید دارای آثار علمی ارزشمندی است که هم اکنون کتاب سیره پیشوایان او از کتابهای درسی حوزه علمیه می باشد؛ او در تاریخ استاد کم نظیری بود و در مسائل تاریخی تحقیقات عمیقی داشت و سوالهای تاریخی را که از گوشه و کنار به حوزه می رسید پاسخگو بود. این عزیز از دست رفته سالیان درازی مدیریت علمی مجله مکتب اسلام را عهده دار بوده که حق عظیمی بر مجله و خوانندگان داشت.

آیت الله سبحانی در ادامه پیام خود آورده است: اینجانب این مصیبت را به حوزه های علمیه، به خصوص حوزه علمیه قم و اساتید بزرگوار تسلیت گفته و از خداوند برای آن بزرگوار علو درجه و برای بازماندگان، صبر جمیل خواهانم.

 به زودی در خود مجله مکتب اسلام، شرح مفصلی از ایشان و خدمات ارزشمند او نوشته می شود و حقی که بر گردن همگان دارند ادا گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، روز شنبه ۲۳ مردادماه جاری به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و ایست قلبی دارفانی را وداع گفت. پیکر این استاد برجسته حوزه روز یکشنبه ۲۴ مردادماه در قبرستان بقیع قم در خاک آرام گرفت.

مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، سردبیر فصلنامه علمی-تخصصی تاریخ در آینه پژوهش، مدیریت داخلی و عضو هیات تحریریه مجله درس‌هایی از مکتب اسلام، عضو اتاق فکر تاریخ اسلام رادیو معارف و کارشناس برنامه پرسمان تاریخی، مدرس مراکز علمی از جمله دانشگاه آزاد اراک و بروجرد، دانشگاه قم، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علم و صنعت تهران از جمله سوابق مرحوم پیشوایی است.

برخی آثار مرحوم پیشوایی تاریخ اسلام از جاهلیت تا رحلت پیامبر اسلام(ص)، قهرمانان راستین، مبارزات مسلمانان ترکستان، شناخت شیعه، دورنمایی از زندگانی امام باقر(ع)، شخصیت‌های اسلامی شیعه، ارزیابی انقلاب حسین، پیشوای آزاده، سیره پیشوایان، شام سرزمین خاطره‌‏ها، مقتل جامع سیدالشهداء و رابطه انقلاب‌های شیعه با عقیده به انتظار است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchvznw.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما