قم نيوز : قم نیوز: پنج شنبه گذشته، 25 خرداد، در جریان بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار قم از پروژه نیمه کاره تالار شهر قم، حجت الاسلام و المسلمین موسی پور از کتابی گفت که باید برای این پروژه نوشت.
استاندار قم و معاونت مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم.
استاندار قم و معاونت مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم.
سرویس فرهنگ و هنر قم نیوز؛ پروژه تالار شهر قم، که در حاشیه رودخانه قم ساخته می‌شود، قرار است بعد از اتمام در دوران دولت دهم، یکی از مشکلات اساسی قم یعنی نبود تالار مناسب با ظرفیت بالا برای اهل فرهنگ و هنر را برطرف کند. از این رو، این پروژه که در فهرست پروژه‌های مهر ماندگار قم نیز قرار دارد، مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد. شاید به همین دلیل بود که در جریان سفر پنج شنبه، 25 خرداد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم،‌ یکی از مکان‌هایی که مورد بازدید ایشان قرار گرفت، این پروژه بود.

در جریان این بازدید، استاندار قم، حجت الاسلام موسی پور نیز طبق برنامه‌ای که از قبل اعلام شده بود؛ به وزیر فرهنگ و ارشاد ملحق شد و همانند ایشان به بازدید از مراحل تکمیل پروژه پرداخت. اما نوع برخورد استاندار قم با برخورد وزیر ارشاد، متفاوت بود. وزیر ارشاد بیشتر به سخنان مسوولین پروژه گوش داد و با مراحل تکمیل تالار شهر قم آشنا شد اما استاندار قم، بیشتر از مراحل انجام شده نسبت به بازدید قبلی خود،‌ سوال کرد و در عین حال از متولی پروژه خواست که تا دهه فجر امسال، این پروژه متوسط، اجرایی شود. امری که با پاسخ مثبت و قاطع مجری پروژه مواجه نشد و همین باعث شد تا استاندار قم، به نکات جالبی اشاره کند.

"برای پروژه تالار شهر قم، می‌توان کتابی نوشت!" این جمله ای بود که استاندار قم خطاب به مجری پروژه گفت و در ادامه افزود: این پروژه به حالت تعطیل درآمده بود و به قصد به انجام رساندن آن، فشارهای زیادی آوردیم که اکنون به این مرحله رسیده است و حتما باید تا دهه فجر آماده شود." کسی در کانکس کوچکی که محل نشان دادن نقشه های پروژه بود، چیزی نگفت و مشخص نشد کتاب تالار شهر قم، که مورد اشاره استاندار بود، حاوی چه نکاتی است که از وزیر ارشاد گرفته تا مجری پروژه را به سکوت مجبور کرده است.

اما می توان حدس زد که در این کتاب چه چیزهایی می تواند قرار گیرد. پروژه‌ای متوسط و حتی کوچک که به قول استاندار محترم قم، زیربنای آن حدود 7 هزار متر مربع است، چندین سال متوالی طول کشیده است و تازه در مرحله تکمیل اسکلت، آن هم از نوع فلزی است. این پروژه، حتی یک عدد پارکینگ برای 1000 نفر ظرفیت سالن خود ندارد، مساله ای که یکی از خبرنگاران از وزیر ارشاد هم درباره آن سوال کرد اما در جواب این سوال هم همه سکوت اختیار کردند و در نهایت یکی از مجریان پروژه گفت مردم می توانند در رودخانه پارک کنند!

برخورد استاندار قم با مجری پروژه تالار شهر قم به همین جا ختم نشد و خبرنگاران و همراهان و حتی وزیر ارشاد، شاهد ناراحتی استاندار از روند اجرایی پروژه بودند. امری که نشان از دقت و اطلاع ایشان از روند پروژه دارد و باید آن را به فال نیک گرفت. 

قم نیوز آمادگی دارد تا توضیحات مجریان پروژه تالار شهر قم را درباره علت ناراحتی استاندار قم منتشر کند.

انتهای پیام / 101
https://qomnews.ir/vdcd.o052yt0o5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما