سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : 63
استاندار قم:

مهاجرت و گسترش بی رویه چالش جدی شهر قم است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم خواستار تسريع در اجراي پروژه‌هاي ساماندهي و بهسازي ورودي‌هاي شهر قم شد.
مهاجرت و گسترش بی رویه چالش جدی شهر قم است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي‌پور در جلسه ساماندهي ورودي‌ها و احياي بافت‌هاي فرسوده شهر قم، با تاكيد بر ضرورت ساماندهي ورودي‌هاي شهر قم و ايجاد ورودي متناسب با ظرفيت‌هاي فرهنگي و معنوي اين شهر، اظهار داشت: با حذف عوارضي‌هاي قم- كاشان و قم- تهران و جابجايي ورودي قم به شهرك چاپ و نشر، بايد هرچه سريع‌تر اقدامات لازم براي بهسازي، زيباسازي و فضاسازي در اين مسير صورت گيرد.

وي ضرورت توسعه فضاي سبز و درختكاري در مسيرهاي ورودي قم را يادآور شد و افزود: با اقدامات صورت گرفته، به زودي عمليات كاشت بيش از ۱۵۰ هزار اصله نهال در محور ورودي شهر قم از شهرك چاپ و نشر آغاز خواهد شد.

استاندار قم با اشاره به وضعيت پروژه تقاطع غيرهمسطح ۷۲ تن، پيشرفت اين پروژه مهم ترافیکی را خوب ارزيابي كرد و گفت: حجم زيادي از عمليات خاكريزي، حفاري و بتن‌ريزي اين پروژه صورت گرفته و با همكاري خوب دستگاه‌هاي استان، احداث اين پروژه ضروري براي شهر قم طبق زمانبندي مورد نظر ادامه دارد.

وي زيباسازي و ايجاد نمايي مناسب براي اين پروژه را ضروري عنوان و خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه تقاطع غيرهمسطح ۷۲ تن مهم‌ترين ورودي شهر قم مي‌باشد، بايد ايجاد جلوه‌اي زيبا، با معماري اسلامي را در آن مورد توجه قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين موسي‌پور در بخش ديگري از سخنان خود خواستار عزم جدي دستگاه‌هاي استان براي ساماندهي و بهسازي بافت‌هاي فرسوده قم شد و اظهار داشت: نگاه همه‌جانبه به احياي بافت‌هاي فرسوده مناطق مختلف شهر قم ضروري است و در كنار بهسازي بافت‌هاي فرسوده بايد معماري، استحكام، بهسازي معابر و... نيز مورد توجه قرار گيرد تا با اين كار گره‌هاي مديريت شهري در اين بافت‌ها برطرف شود.

وي ضرورت نظارت جدي بر نحوه احيا و بهسازي بافت‌هاي فرسوده را يادآور شد و افزود: تمامي دستگاه‌هاي دخيل در اين امر بايد علاوه بر تسريع در احياي بافت‌هاي فرسوده، نظارت جدي بر نحوه بازسازي و بهسازي اين بافت‌ها را مورد نظر قرار دهند.

استاندار قم اضافه كرد: همچنين بايد سياست‌هاي مدوني براي احياي بافت‌هاي فرسوده در قم تدوين شود كه ساخت‌ و ساز‌ها در اين بافت‌ها در آينده به معضل شهري تبديل نشود.

وي خواستار برنامه‌ريزي دستگاه‌هاي استان براي جلوگيري از گسترش بي‌رويه شهر قم شد و تصريح كرد: شهر قم از لحاظ معنوي و علمي ظرفيت و جذابيت مهاجرپذيري دارد و با سياست‌گذاري مناسب و انديشيدن الزامات قانوني، بايد از مهاجرت بي‌رويه به اين شهر جلوگيري كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين موسي‌پور همچنين با اشاره به طرح بهسازي و توسعه حرم مطهر امامزاده موسي‌ مبرقع(س)، گفت: در طراحي اين پروژه بايد ديد سرمايه‌گذاري مورد توجه قرار گيرد و با تسريع در تملك بافت‌هاي فرسوده اطراف اين امامزاده، زمينه آغاز عمليات اجرايي آن آغاز شود.

انتهای پیام/م
https://qomnews.ir/vdcei.8pjjh8xbb9.html
نام شما
آدرس ايميل شما